tisdag 12 juni 2018

Honestly Ben - Bill Koingsberg

Honestly Ben av Bill Koingsberg
Serie: Openly Straight #2
Sidantal: 2017
Utgiven: 330
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

IMG_3220



Berättelsen om Rafe och Ben fortsätter i denna uppföljare, fast denna gång från Bens perspektiv.

Openly Straight slutade med att Rafes lögn kom upp till ytan och Ben inte gick med på att de skulle ha ett förhållande på grund av den lögnen. I Honestly Ben följer vi konsekvenserna av det valet. Bens känslor för Rafe finns fortfarande kvar samtidigt som han dras i olika riktningar i livet. Vem ska Ben till slut lyssna på?

Ben är något av ett textboksexemplar av en karaktär som känner konflikt i stort sett alla delar i sitt liv. Han har sina känslor för Rafe som han inte är helt säker på samtidigt som han frågar sig själv om hans sexualitet. Ben har chansen att få ett pris som kommer betala en stor del av hans utbildning, men desto mer han får reda på om priset och personen bakom det desto mer ifrågasätter Ben om han förtjänar det. Som toppen på gröten känner Ben en stort press hemifrån där han söker sin fars accepterande och leva upp till hans (faderns) motto "Carvers are men".
   
Som ni kan förstå är Honestly Ben en väldigt karaktärsdriven bok som verkligen utforskar Bens alla sidor. Detta är faktiskt orsaken till att jag blev helt kär i den! Genom åren med så många olika böcker börjar jag nu fastna mycket där en karaktär står i fokus och vi som läsare får följa alla toppar och dalar, karaktärens val och utveckling.

Eftersom Honestly Ben är den avslutande delen har jag valt att vara kort på detaljer som inte nämns under de första kapitlen. Vad jag kan skriva nu i slutet är att denna bok gav mig så mycket och faktiskt var ett stöd när jag gick igenom något liknande som Ben. Den lärde mig också att tro på dina egna känslor och inte låta andra styra ditt liv. Rekommenderas varmt!


Andra delar i serien:
1. Openly Straight
1.5. Openly Honestly
2. Honestly Ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar