fredag 3 juli 2015

Ghost Town

Ghost Town av Rachel Caine
Serie: The Morganville Vampires #9
Sidantal: 432
Utgiven: 2010
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!



Då har jag kommit till nionde boken i The Morganville Vampires serien (6 böcker kvar!) och jag måste säga att Ghost Town är en av de bättre böckerna i serien. Den var riktigt spännande och väldigt oförutsägbar.

Som vanligt pågår konflikten mellan människorna och vampyrerna i Morganville, och nu rusar alla problem upp till ytan igen. Efter att Claire har hjälpt till att fixa datorn som ser till att alla som lämnar staden inte kommer ihåg den, men hon har gjort den lite väl bra. Folk omkring henne börjar tappa minnet och Claire vet inte hur hon ska fixa det.

Det finns flera saker som jag gillar med Ghost Town. Bland dem gillar jag hur lätt och snabbläst den är, karaktärerna som jag med varje bok kommer närmare och närmare samt handlingen som fortfarande känns fräsch och rolig.

Claire är fortfarande min favoritkaraktär, även om jag också håller Myrmin varmt om hjärtat. Det är bara för härligt att se en karaktär hålla fast vid sina principer och utvecklas till att bli en ännu bättre karaktär. Jag har ju läst om Claire och hennes utmaningar, och om jag jämför henne nu med hur hon var i första boken så ser jag verkligen en förändring.

Ghost Town var verkligen bättre än förväntat efter förra boken som bara gjorde mig besviken. Jag ser helt klart fram emot de sista böckerna i serien nu!



Det bästa med boken: tvisterna och Claire.
Vad jag blev besviken på: inget jag kommer på...

Andra böcker i serien:
1. Glashuset (eng. Glass Houses)
2. Döda flickers dans (eng. The Dead Girls’ Dance)
3. Midnattsgränden (eng. Midnight Alley)
4. Feast of Fools
5. Lord of Misrule
6. Carpe Corpus
7. Fade Out
8. Kiss of Death
9. Ghost Town
10. Bite Club
11. Last Breath
12. Black Dawn
13. Bitter Blood
14. Fall of Night
15. Daylighters

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar