onsdag 26 mars 2014

Eleanor & Park

Eleanor & Park av Rainbow Rowell
Sidantal: 329
Utgiven: 2014
Språk: Svenska


Beskrivning:
En oförglömlig berättelse om den första kärleken mot alla odds!

Även om Eleanor och Park förstår att den första kärleken sällan varar för evigt är de modiga och desperata nog att våga försöka. Mycket kan hända på bara ett skolår.


Bedömning & Tankar:
Hur kan en enda bok få mig att uppleva så många känslor på samma gång? Jag både gråter och skrattar på samma gång, samtidigt som mitt hjärta går i tusen bitar och lappas ihop igen. Hur kan en person ens överleva en sådan (läs)upplevelse?

Det jag verkligen älskade med Eleanor & Park är hur gripande deras historia är. Jag älskade den så mycket att jag inte ville att den skulle ta slut! Så därav tvingade jag mig själv att bara läsa små etapper i taget, typ ett kapitel om dagen i flera veckor. Fungerade dock bara ungefär för 2 veckor, sedan sträckläste jag slutet under en kväll...

Att boken berättas från både Eleanor och Parks synvinkel gör historien mycket mer trovärdigare och intressantare i mina ögon. Det gör berättelsen mer verklighetstrogen, och jag gillar hur otroligt olika dem är, både som personer och deras liv innan de träffade varandra. Fick lustigt nog lite tankar på That 70's Show, fast det beror mer på själva miljön än på karaktärerna.

Eleanor & Park har hittills varit den bästa boken jag har läst i år, och kommer säkert fortfarande vara den bästa boken jag har läst i år i slutet av 2014.


Det bästa med boken: Allt!! <3
Vad jag blev besviken på: Kommer inte på något direkt, blev förälskad i allt i stort sett.

*Tack till Berghs Förlag för recensionsexemplaret! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar