torsdag 27 mars 2014

3 x Minirec: The Shadow of Death, Fear No Malus & Saga Vol 2

The Shadow of Death (Rachel Rising #1) av Terry Moore
120 sidor, utgiven 2012

Fick tipset att börja på den här serien av en bibliotekarie som jobbar på Serieteket på Kulthurhuset här i Stockholm, så jag hade ingen större idé om vad de skulle handla om. Men jag blev glatt överraskad, för det visade sig att jag verkligen gillade både första och andra volymen!

Själva historien är riktigt creepy med massor av mord och levande döda!

Betyg: 4/5 stjänor!


Fear no Malus (Rachel Rising #2) av Terry Moore
128 sidor, utgiven 2012

Andra volymen i serien bjuder på ännu mer creepy saker, och man går djupare in i handlingen och försöker nu ta reda på vem som egentligen går omkring och mördar massor av människor.

Längtar riktigt mycket efter att få läsa nästa volym just nu!

Betyg: 4/5 stjänor!



Saga Vol 2 av Brian K. Vaughn & Fiona Staples
144 sidor, utgiven 2013

Jag gillade ju den första volymen i den här serien, men i jämförelse med den så tycker jag att volym 2 är lite långtråkig. Det händer inte direkt så mycket, man får istället reda på en del av Alana och Markos förflutna - vilket jag hade lite problem med faktiskt, eftersom Marko inte pratar engelska då! >.<
Men utöver det så älskar jag fortfarande berättelsen och att hela albumet är helt i färg!

Betyg: 4/5 stjänor!

1 kommentar:

  1. Håller med om att Saga Vol 2 går mer på sparlåga mot ettan, men jag vill ha mer, mer, mer! Läste om ettan och tvåan igår - mumma.

    SvaraRadera