torsdag 6 februari 2014

3 x Minirec: Årets första noveller!

A Date of Godlike Proportions (The Blooming Goddess Trilogy #2.5) av Tellulah Darling 
22 sidor, utgiven 2013

Theo och Festos måste vara ett av de gulligaste paren inom YA-världen!! Trots all deras (några 1000-åriga) historia så försöker de faktiskt få sitt förhållande att fungera, och jag lider med dem båda när något går fel. ='( 

Älskade den här novellen som berättar om Festos och Theos första dejt! Den var bara för rolig och riktigt supersöt! Rekommenderas! 

Betyg: 4/5 stjänor!



The Little Android (The Lunar Chronicles #2.5) av Marissa Meyer
18 sidor, utgiven 2014

Kan ni tänka er att jag totalt hade glömt bort att den här novellen skulle släppas?! Jag som brukar ha ganska bra koll på sådant. =P Men när sedan Twitter och Goodreads började överösas med ord om den, så blev det ganska uppenbart att den var ute! C=

The Little Android är precis som Meyers andra böcker i serien en fairytale retelling, den här gången på Den Lilla Sjöjunfrun - fast i en mer sci-fi miljö. Och jag gillade den faktiskt, men den var lite jobbig emellanåt, vilket var ganska tråkigt. Undrar var den här berättelsen har för betydelse för historien i Cress

Betyg: 3.5/5 stjänor!





The Moth in the Mirror (Splintered #1.5) av A. G. Howard 
40 sidor, utgiven 2013

Jag avgudade Splintered, så direkt efter att jag hade läst ut den så påbörjade jag läsningen av The Moth in the Mirror. Vilket var en ganska bra idé, eftersom en stor del av den utspelar sig under händelserna i första boken.

Jag gillar verkligen Morpheus! Han har en karaktär som sticker ut och jag älskade att man fick en titt in i hans huvud. Kan inte vänta på att få veta vad som kommer att hända i Unhinged

Betyg: 3.5/5 stjänor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar