tisdag 20 augusti 2013

2 x Minirec: Sannolikheten att försvinna

The Lost Saint (The Dark Divine #2) av Bree Despain
Goodreads... 404 sidor, utgiven 2010

Av alla övernaturliga varelser som skrivs om, så är varulvar bland mina favoriter. Speciellt när det gäller paranormal romance, som då råkar vara fallet med The Dark Divine serien.

Det var ganska mysigt att läsa The Lost Saint. Man känner att man kan ta sin tid med att läsa den, och eftersom handlingen hela tiden byggs upp så passar sig denna lästakt ganska bra.  Jag tyckte mycket bättre om den här boken än den första, man får lära känna karaktärerna bättre och slutet var fenomenalt! Längtar redan till nästa!



Den Statistiska Sannolikheten för Kärlek vid Första Ögonkastet av Jennifer E. Smith

Goodreads... 206 sidor, utgiven 2012

Jag kan inte ens minnas senaste gången då jag läste en romantisk contemporary, kanske mest för att jag för det mesta undviker dem lite... Men när jag lånade den här boken (titeln är för lång att skriva) så var jag för en gångs skull sugen på något kort och lättläst - vilket den faktiskt var!
Själva berättelsen tycker jag är väldigt söt och romantiskt, trots att det kanske inte direkt händer i verklig livet. Rekommenderas varmt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar