torsdag 15 augusti 2013

2 x Minirec: Glitches & Drottningens Armé

Gliches (The Lunar Chronicles #0.5) av Marissa Meyer
Goodreads... 32 sidor, utgiven 2011

Nu i efterhand då jag har läst både Gliches och Cinder så kan jag säga att det faktiskt underlättade en hel del att läsa den här prolog-novellen. För trots att det även förklaras i boken, så får man en större inblick och förståelse för Cinders situation i första boken när man har läst vad som hände innan.

Man känner verkligen med Cinder när hon för första gången träffar sin fosterfamilj, och jag gillade verkligen sättet Meyer skriver på och att hon faktiskt lyckades få med så mycket på så få sidor.

Man kan läsa novellen gratis här.



The Queen's Army (The Lunar Chronicles #1.5) av Marissa Meyer
Goodreads... 18 sidor, utgiven 2012


Min beundran för Marissa Meyer blir bara större och större!! Jag förstår helt enkelt inte hur hon lyckas göra sina berättelser så bra!! 

Trots att jag inte förstod ett dugg av hur The Queen's Army spelade sin roll när det gällde serien handlingsmässigt, så ger den en inblick bakom 'fiendens linjer', vilket var ganska intressant. Jag har så många obesvarade frågor när det gäller The Lunars, så självklart var TQA dubbelt så bra som jag trodde från början! ^^  

Man kan läsa novellen gratis här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar