fredag 31 augusti 2012

Månadsrapport Augusti -12

Sedan juli-rapporten misslyckade utseende har jag kommit på ett ännu bättre sätt att designa rapporten, och den blev verkligen mycket bättre enligt mig!

Lästa böcker: 10 st

Antal sidor: 3846




Bästa bok

Insurgent av Veronica Roth
Det vore kanske konstigt Insurgent inte kom som bästa bok denna månad, då Divergent var det i Juli, men även denna månad var det den bästa boken jag har läst och jag ser fram emot den avslutande delen i triologin.

Favorit

Timeless av Gail Carriger
Har fått smak för Carrigers böcker nu och bara älskar hennes humor samtidigt som man upplever starka känslor när man läser hennes böcker. Och jag uppskattade verkligen Timeless, det var den perfekta avslutning på en av de bättre serier jag har läst i år.

Besvikelse 
The Girl in the Steel Corset av Kady Cross
Efter flera steampunk-böcker hade jag nog lite väl för höga förväntningar på denna bok. Den var så lovande när jag läste om den, och den hade sina ljuspunkter men berättelsen var så platt vid andra tidpunkter att det drog ned värdet på den.

Månadens Kategori: Mest underhållande
The Son of Neptune av Rick Riordan
Jag kan alltid lita på att Riordan skriver på ett sätt som lockar till skratt, och the Son of Neptune är inget undantag.

Blev som sagt lite fler böcker denna månad och jag ska satsa på ännu fler nu i September, men eftersom jag börjar högskolan så kanske jag måste prioritera på något sätt... typ skola 8 timmar om dan och läsa böcker de andra 16 timmarna låter inte så dåligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar