söndag 1 januari 2017

Hur gick det? Bucket List 2016

Som jag skrev i dagens tidigare inlägg tänkte jag ta och ta en titt på hur det gick med min Bucket List för 2016. Vilka mål/saker klarade jag av? Vad gjorde jag inte? Dags att ta reda på det!

1. Åka ner till Bokmässan i september.
- Tyvärr så åkte jag aldrig ner till bokmässan. Vilket jag var riktigt ledsen över. Många av mina favoritförfattare kom dit och jag hanterade det genom att sträckläsa böcker och ignorera sociala medier totalt.

2. Skaffa körkort.
- Detta gick tyvärr inte hela vägen fram, men däremot så gick jag handledarkursen! Vilket innebär att jag får köra bil... med min mamma bredvid mig och en grön skylt längst bak på bilen. Kan iallafall säga att jag har kommit en liten bit på vägen... ^^

3. Se körsbärsblommorna slå ut i Kungsträdgården.
- Detta gjorde jag faktiskt! Samt tog väldigt många bilder på blommorna, mig och kompisar.

4. Börja lära mig spanska och teckenspråk igen.
- Tidigt under året började jag faktiskt med spanska igen... tog en paus... började igen... och tog en paus. Teckenspråk blev det inget av med.

5. Vara volontär på årets Seriefestival.
- Tredje året i rad som jag var volontär på Stockholms Internationella Seriefestival! En av årets höjdpunkter! 

6. Jag vill läsa minst 130 böcker.
- Valde att läsa 130 böcker förra året eftersom jag inte trodde att jag skulle hinna med fler. Slutade med att jag läste totalt 180 böcker!!

7. Göra bloggen till en domän.
- Jag ser att nästa steg för bloggen är att göra den till en domän. Dock har det inneburit mer planering än någonting annat i år. 

8. Börja göra videos.
- Återigen, jag har planerat och skaffat en del utrustning, men ännu inte kommit till själva målet. (Ännu.)

9. Få min TBR-hylla ner till under 100 böcker.
- Landade på 123 olästa böcker, vilket jag trots allt är helt nöjd med. Speciellt då jag började året med 192 olästa böcker...

10. Avsluta minst 20 serier.
- Antalet avslutade serier blev 18 st, så inte allt för långt ifrån målet.

11. Börja med intervjuer.
- Blev mycket planer för intervjuer, men tyvärr inget som blev av.

---------------------------------------------------------------------------

Allt som allt är jag rätt så nöjd med resultatet med min Bucket List. Visst, det är en hel del rödmarkerade punkter, men det innebär inte att jag inte är en bit på väg med dem. En av dem är också saker jag helt enkelt missade (bokmässan). Men när det kommer till dem så har jag flera chanser även om jag får vänta lite och försöka i år igen.

Med tanke på hur det gick med 2016:s Bucket List kommer jag utan tvekan göra en för 2017 också. Den kommer ni att få se imorgon! Jag undrar också om ni kommer att ha någon lista för året?

4 kommentarer:

  1. Tycker du gjorde ett riktigt bra jobb med dina olästa böcker. Själv har jag läst typ lika många som jag köpt visade det sig vid den årliga räkningen. Så 2017 års mål är att koncentrera mig stenhårt på mina egna böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Haha, får tänka på också att jag har rensat ut en hel del och gett bort. Det har också varit så att jag aktivt har försökt minska antalet olästa böcker varje månad. Det har hjälpt. ^^

      Radera
  2. Hur sjutton hinner man läsa 180 böcker på ett år??!!?? Ruskigt imponerande!! Själv hann jag med 59 och var väldigt nöjd med det. :)
    Om jag hade vetat att Julie Kagawa skulle komma till bokmässan hade jag gjort allt för att ta mig dit, men tyvärr fick jag inte veta det förrän efteråt. Hade varit nice att få underbara Talon signerad. :)
    Hoppas att du får ett bättre 2017 än 2016!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får tänka på att det är seriealbum och noveller också som jag räknar in. ^^
      Tack! Hoppas du får ett fint år också.

      Radera