fredag 8 augusti 2014

Månadsrapport Juli -14

Då har ännu en månad gått, och vi är nu inne på min favoritmånad: AUGUSTI!! 



Antal sidor: 3798
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 9
Lästa böcker: 8
  1. Dare You To av Katie McGarry
  2. Divergent av Veronica Roth*
  3. Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
  4. Namnsdagsflickan av Kristoffer Leandoer & Åsa Ekström (seriealbum)
  5. Ink av Amanda Sun
  6. Prodigy av Marie Lu
  7. Rebel Belle av Rachel Hawkins
  8. United We Spy av Ally Carter
  9. A Gallagher Wedding av Ally Carter (novell)
  10. The Assassin and the Pirate Lord av Sarah J. Maas (novell)
  11. The Assassin and the Desert av Sarah J. Maas (novell)
  12. The Fault in Our Stars av John Green
  13. Page by Paige av Laura Lee Gulledge (seriealbum)
  14. The Transfer av Veronica Roth (novell)
  15. The Initiate av Veronica Roth (novell)
  16. The Son av Veronica Roth (novell)
  17. The Traitor av Veronica Roth (novell)
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

Bästa
Dare You To av Katie McGarry
McGarry fortsätter bara att imponera på mig med sina böcker! De påverkar mig så mycket att varje läsning är bergochdalbana av känslor. Ser så fram emot att få läsa Crash Into You (Isaiah!!!!) och Take Me On.

Favorit
Prodigy av Marie Lu
Blev riktigt förvånad när jag läste den här boken. Den tog en riktning som jag inte alls hade förväntat mig och det gjorde bara att jag gillade den mer! Ser så fram emot när den sista boken kommer ut nu i höst! 

Besvikelse
The Fault in Our Stars av John Green // Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins
Jag känner redan chockvågen från mina läsare just nu... men (innan ni hackar mig i småbitar...) låt mig förklara! Jag gillade faktiskt båda de här böckerna, men efter att ha hört så mycket gott om dem så länge så hade jag förväntat mig något mer. Det klickade helt enkelt bara inte mellan oss.  

Finaste Omslag


--------------------------------------------------------------------------------
Planer för nästa månad:
Händer ganska många saker nu i Augusti. Bland annat så kommer jag att fylla 21 år, börja studera igen samt kanske börja göra något med mitt liv förutom bloggen. Gonna be a blast! ^^

Hur har Juli varit för er? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar