torsdag 10 januari 2019

Månadsrapport December -18

Vad jag läst under december 2018!

IMG_3357

December var en spännande månad. Jag hade fullt upp med skola och jobb, fram till julafton då jag tog en vecka ledig för att kunna ladda om inför nyår. Då blev det massvis med filmer, både på bio och tv. Jag såg bland annat Outlaw King, Mary Poppins kommer tillbaka och The Christmas Chronicles. Läsning gick i perioder då det var mycket i skolan med min b-uppsats i litteraturvetenskap, men jag är nöjd med slutspurten jag fick med som gjorde att jag kom över 150 böcker lästa för 2018!

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 3771
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 7
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 151/100 - avklarad i september!

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 2

  1. Tower of Dawn av Sarah J. Maas
  2. Kingdom of Ash av Sarah J. Maas
  3. The Paper Magician av Charlie N. Holmberg
  4. Sjöjungfrun Minna och den hemliga vännen av Natalia Batista (seriealbum)
  5. Nosebleed Studio reser i den svenska historien av Joakim Waller, Natalia Batista, Magnolia Winroth 
  6. (manga)
  7. The Lightning-Struck Heart av T. J. Klune
  8. A Destiny of Dragons av T. J. Klune
  9. The Consumption of Magic av T. J Klune
  10. A Wish Upon the Stars av T. J. Klune
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Kingdom of Ash av Sarah J. Maas
Maas går verkligen ut med ett BANG för att avsluta den här serien. Helt klart en seriefavorit!

FAVORIT
The Lightning-Stuck Heart av T. J. Klune
Den här serien är lite... speciell. Klune har sin egen typ av humor. Den påminde mig om något jag sett tidigare men det dröjde tills jag läst andra boken i serien tills jag kom på vad den påminde mig om. Den påminner mig om Deadpool! Och eftersom jag gillar hans humor kan ni säkert föreställa er hur mycket jag skrattade under den här läsningen!

BESVIKELSE
Tower of Dawn av Sarah J. Maas
Jag gillade början av den här boken, men då jag har svårt för Chaol gick den inte riktigt hem hos mig.

FAVORIT OMSLAG

20727654

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Januari är månaden som kommer bära eller brista och som kommer sätta tonen för hela min vår. Det är två kurser jag behöver fixa innan jag kan gå vidare till kandidatkursen i litteraturvetenskap. Men jag håller tummarna på att jag klarar av det! ^^

Förutom studierna har jag inte så mycket inplanerat eftersom jag inte riktigt vågar då jag inte vet vad som händer. Men något jag vill få in är lite mer rutiner i vardagen. Efter julledigheten och uppsatsskrivande har jag fallit lite ur gängorna. Haha!

Hur var december för er? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar