måndag 28 januari 2019

Veckans läsning #13

Är det udda att jag faktiskt har börjat gilla måndagar? Men samtidigt älskar jag känslan av en ny början, så det kanske är därför? ^^

Den här veckans läsning kommer vara rätt tung med facklitteratur. Jag har precis börjat min delkurs med teori och metod, vilket gör att jag har massvis att läsa inför varje seminarium. Men det finns en skönlitterär bok jag ska läsa för kursen.
     Vad gäller min egna läsning har jag två böcker jag gärna vill komma igenom under veckan.

IMG_3364

Moonrise av Sarah Crossan
Sarah Crossan är författare bakom Vi är en, som handlar om ett par siamesiska tvillingar. Jag hittade Moonrise på biblioteket och fångades direkt av det blåa omslaget. När jag sedan läste bokens synopsis gick jag lite fram och tillbaka om jag skulle läsa den, men till slut lånade jag den.

Älskaren av Marguerite Duras
Det här är boken jag ska läsa inför mitt seminarium imorgon. Har inte läst något av Duras förut så ska bli intressant att se hur den är.

Fire & Heist av Sarah Beth Durst
Det här är den första boken jag fick från Fairyloot och handlingen påminner mig lite om Six of Crows fast med lite fler drakar.

Vad läser ni den här veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar