tisdag 19 april 2016

The Naturals

The Naturals av Jennifer Lynn Barnes
Serie: The Naturals #1
Sidantal: 308
Utgiven: 2013
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

The Naturals

Första boken jag läser ut i år och även första boken jag läser av Jennifer Lynn Barnes. Jag har länge varit nyfiken på Barnes och jag är helt klart glad att jag gillade The Naturals så mycket som jag gjorde. Den var spännande och handlingen drevs hela tiden framåt vilket gjorde att jag inte kunde släppa den.

Boken handlar om Cassie som har förmågan att läsa av människor och veta allt om dem så fort hon ser dem. En dag blir hon rekryterad av FBI för ett speciellt program för ungdomar som har liknande förmågor som hennes. Samtidigt är en seriemördare lös och på jakt efter någon...

Det som först slår mig med The Naturals är hur mycket jag fastnade för språket och upplägget. Barnes använder lite varierande PoV och jag tycker helt klart att det höjde spänningen under läsningen. Jag gissade flera gånger vad som skulle kunna hända men det var ganska sällan jag gissade rätt. Istället överraskade handlingen mig flera gånger - tummen upp för det!

Karaktärsmässigt tyckte jag om att det fanns med så många olika karaktärer. När det gäller Cassie gillade jag hela hennes bakgrundshistoria och hur hennes karaktär utvecklas när hon rekryteras till FBI. Även de andra i gänget tyckte jag om, fast min favorit är helt klart Cassie!

The Naturals känns som en riktigt bra första bok i vad jag hoppas kommer vara en favorit serie. Rekommenderas!



Det bästa med boken: Mysteriet och karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: ...

Varför jag rekommenderar den här boken: För att det inte är ofta det dyker upp en bra ungdomsdeckare med nypa övernaturlighet som kan förklaras som naturligt.

Andra delar i serien:
1. The Naturals
2. Killer Instinct
3. All In
4. Bad Blood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar