lördag 16 april 2016

Bokbloggsjerka 15-18 april

Bokbloggsjerka är tillbaka på bloggen!

jerka11
Har du ett genuint intresse för böcker? Bloggar du om böcker/litteratur/författare? Eller skriver du kanske ett och annat inlägg som har med ovanstående att göra? Då är du välkommen att delta i det som jag kallar för ”Bokbloggsjerka”.

Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?

I teorin är jag väldigt intresserad av biografier och personliga berättelser, men i praktiken så har jag bara läst någon enstaka (som jag inte kommer ihåg titeln på). Jag har dock läst utdrag för skolan flera gånger och jag har alltid gillat att läsa dem. De är intressanta på ett sätt fiction inte är då de är baserade på verkliga liv och erfarenhet.

Främst gillar jag de som innehåller essäer eftersom de på sätt och vis berättar en historia samtidigt som författaren reflekterar över något ämne. På det viset så får essäen flera synvinklar och det är det jag gillar så mycket. 

Några biografier jag är väldigt intresserad av är; You're Never Weird on the Internet (Almost) av Felicia Day, Yes Please av Amy Poehler och Why Not Me? av Mindy Kaling. Jag har planer på att läsa dem inom en nära framtid. 

Är ni intresserad av biografier?

4 kommentarer:

  1. Jag är inte speciellt glad i biografier och det måste vara någon som jag är väldigt intresserad av för att läsa :)

    SvaraRadera
  2. Så känner jag också, glad i teorin men de lyser med sin frånvaro i praktiken. Men jag borde verkligen ändra på det tycker jag :)

    SvaraRadera
  3. Yes please är hur bra som helst, den kommer du att gilla! :)

    SvaraRadera