söndag 20 mars 2016

Länkkärlek - vecka 11

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker!

1. Hittade denna nyhet faktiskt när jag gick runt på Science Fiction Bokhandeln. För alla som gillar The Maze Runner av James Dashner, här kommer en till bok i serien! Den heter The Fever Code och kommer ut under september senare i år. Läs mer om den här.

2. 50 Facts You Probably Didn’t Know About The “Harry Potter And The Deathly Hallows” Films - en lista jag hittade på Buzzfeed. Ni hittar listan här. Blev en väldigt känslomässig läsning när jag läste den första gången.

3. J. K. Rowling har lagt upp artiklar om magi i USA på Pottermore!! Läs dem här och förundras! ^^

4. SVT kommer i höst börja med att sända ett barnprogram om läsning. Programmet heter Bokslukarna. Tycker detta är en helt underbar nyhet och det kommer nog bli ett program jag själv kommer följa med stor entusiasm. Läs mer om programmet här.

5. Jag älskar Epic Reads - deras videos är bland de roligaste jag ser på Youtube och jag har med dem ofta Länkkärleksinläggen. Här är ännu en video!



6. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children trailer!


7. Nella (från Nellas Bokplanet) har skrivit ett inlägg om I am Not a Serial Killer-filmen, baserad på boken med samma namn av Dan Wells. Har inte läst boken (ännu) men är väldigt sugen sugen på den och tror att filmen kan bli ganska bra med det konceptet. Läs mer i Nellas inlägg här.

8. Hitta en till artikel på Buzzfeed, men den här handlar om böcker som har hjälpt personer att inse mer om deras psykiska ohälsa. Den var otroligt intressant att läsa och den bevisar bara hur mycket böcker kan göra (enligt mitt tycke). Läs artikeln här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar