tisdag 1 oktober 2013

Månadsrapport September -13

Är det någon mer som tycker att 2013 har gått otroligt fort? Känns som om det var igår man gick på bokrean i Februari, slappade på sommarlovet under Juli och inte gick på bokmässan i September. =P
Läsningen har iaf gått både upp och ner, vilket är ganska tråkigt. Men jag har ändå läst några riktigt bra böcker den här månaden, bla Hungerspelen och Half-Blood.



Antal sidor: 4611
Lästa seriealbum/noveller: 9
Lästa böcker: 10
  1. Terrier av Tamora Pierce
  2. Änglarnas Kamp av Becca Fitzpatrick
  3. TWD Vol 2: På Drift av Robert Kirkman, Charlie Adlard & Cliff Rathburn (seriealbum)
  4. TWD Vol 3: Tryggt Förvar av Robert Kirkman, Charlie Adlard & Cliff Rathburn (seriealbum)
  5. Dark Kiss av Michelle Rowen
  6. A Game of Thrones: Kampen om Järntronen Vol 1 av George R.R. Martin (seriealbum)
  7. Borttappad av Shaun Tan (bilderbok)
  8. The Transfer av Veronica Roth (novell)
  9. Gone av Lisa McMann
  10. Alena av Kim W. Andersson (seriealbum)
  11. Elin Under Havet av Sofia Malmberg (seriealbum)
  12. Drakhornet av Oskar Källner
  13. Anna i Mina Mardrömmar av Kendare Blake
  14. Det Röda Trädet av Shaun Tan (bilderbok)
  15. Nemesis av Josephine Angelini
  16. Den Glädjelösa Ön av Enrique Fernández (seriealbum)
  17. Hungerspelen av Suzanne Collins
  18. The Lost Hero av Rick Riordan*
  19. Half-Blood av Jennifer L. Armentrout
Böcker jag gav upp: Ingen. ^^

--------------------------------------------------------------------------------
Bästa 
Hungerspelen av Suzanne Collins
Tänka sig att jag äntligen kan säga att jag har läst Hungerspelen! Världens tid är inte förbi! =) Blev iaf glatt överraskad över hur bra den här boken faktiskt är - den är så annorlunda i jämförelse med andra dystopier jag har läst, och Katniss är en helt fantastiskt karaktär att följa! ^^

Favorit
Half-Blood av Jennifer L. Armentrout
Åter en sådan där bok som har stått på TBR-listan väldigt länge och som äntligen är läst! Trots att jag tycker att den hade väldigt mycket gemensamt med Vampire Academy så gillade jag den verkligen! 

Besvikelse
Anna i Mina Mardrömmar av Kendare Blake
Eftersom jag gillade Anna Klädd i Blod så mycket, så hade jag ganska höga förväntningar på uppföljaren. Tyvärr så var den för långdragen och händelselös för min smak.

Finaste Omslag



--------------------------------------------------------------------------------

Vad hände annars i September?

- Gick inte på bokmässan - vilket jag är väldigt ledsen över! Men nästa år, då smäller jag till! ^^

- Dock gå gick jag på en minibokmässa här i Stockholm som håller på genom hela hösten (!!). Köpte visserligen inga böcker, men det var lika trevligt för det. Planerar att gå på de resterande tre mässorna. 

- Gick på ett bokseminarium där Mattias Boström presenterade sin nya bok Från Holmes till Sherlock. Var jättekul och väldigt intressant att lyssna på honom, kan mycket väl tänka mig att gå igen! ^^

- Äntligen så har jag ordnat mig en speciell TBR-bokhylla i mitt rum! JIPPI! =D

--------------------------------------------------------------------------------

Planer för nästa månad


- Gå på nästa minibokmässa! Ni kan läsa mer här


--------------------------------------------------------------------------------

Sett i September

Filmer



TV-serier



Jag måste bara inne i någon Sherlock Holmes period just nu, eftersom jag sett de båda senaste filmer och två hela säsonger med Sherlock! Inte för att jag klagar - jag älskar Sherlock Holmes! =)

Det var många TV-serier som började igen nu i September, vilket jag är väldigt lycklig över! Det är nästan som om hösten officiellt började när man kan sitta inne på kvällarna och njuta av sina favoritprogram igen!

Hur har September varit för er?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar