lördag 5 oktober 2013

3 x Minirec: Magin, Elden & Anna i Mina Mardrömmar

Magin (Yelena Zaltana #2) av Maria V. Snyder
eng. Magic Study (Study #2)
Goodreads... 363 sidor, utgiven 2013

Magin är en fantastisk uppföljare till Giftet, och jag är så glad över att jag fick upp ögonen för den här serien!

Det är väldigt mycket nytt med i handlingen, men det gör den bara ännu mer spännande! Älskar det faktum att Yelena börjar på en skola för magiker, och mysteriet med morden gjorde boken bara ännu bättre. Det enda jag har att klaga på är att Valek inte var med lika mycket som i första boken! ='(




Elden (Yelena Zaltana #3) av Maria V. Snyder
eng. Fire Study (Study #3)
Goodreads... 384 sidor, utgiven 2013

Jag påbörjade läsningen av Elden direkt efter att ha läst ut Magin, vilket faktiskt var ett misstag. Trots att jag verkligen älskar karaktärerna och miljön, så kunde jag inte låta bli att tycka att handlingen upprepas på samma sätt hela tiden. Eller det kanske bara var jag som tyckte att de reste större delen av handlingen?

Utöver det så var Elden lika fantastiskt som de tidigare böcker, speciellt med det faktum att Valek var med igen!! =D




Anna i Mina Mardrömmar (Anna #2) av Kendare Blake
eng. Girl of Nightmares
Goodreads... 323 sidor, utgiven 2013

Hur påbörjar man egentligen en recension, när boken man har läst var en besvikelse? När boken var en sådan besvikelse att man bara i stort sett skumläste de sista 100 sidorna?

Det var på det sättet jag upplevde Anna i Mina Mardrömmar. Trots att jag verkligen gillade första boken, Anna Klädd i Blod, så blev uppföljaren en total besvikelse! Den kändes mest bara som en transportsträcka mellan vardera boks slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar