fredag 2 augusti 2019

Reading Journal

Jag har aldrig varit mycket för analoga läsböcker eller läsloggar. Sedan jag började läsa på allvar 2012 har jag alltid haft Goodreads och eftersom jag använder hemsidan nästan dagligen har en analog version känts överflödig. Men sedan jag gick med i FairyLoot har jag fått två s.k. Reaing Journals, med andra ord läsböcker.

Den första fick jag i december förra året och gällde från januari-juni, men den gav jag bort eftersom jag inte kände att jag skulle använda den. Men nu, när jag har fått min andra, är mina känslor lite ändrade. Den är enkelt upplagd med en månadsöversikt, sidor att skriva vilka böcker jag läst, böcker jag vill köpa, citat jag gillar och en sida för random tankar. Det formatet tilltalar mig tillräckligt mycket för att jag i ett halvår vill ge den en chans och se om en analog läsbok är något för mig.

IMG_3586

Jag har gjort så att i månadsöversikten ska jag kommande böcker jag ser fram emot och som kommer ut under den gällande månaden. Hittills verkar det som att september kommer bli en riktig bang månad när det kommer till eftertraktade böcker.

IMG_3587

Sidorna för lästa böcker, citat och random tankar kommer jag fylla i vartefter. Jag vet inte riktigt varför, men det känns inte som att jag kommer använda citat- och random tankar sidorna så mycket. Men jag kanske överraskar mig själv. Kanske dags att börja hålla lite koll på citat jag faktiskt fastnar för?

Har du någon läsbok? Eller föredrar du något annat medium för att hålla koll på din läsning?

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Steffi heter jag och jag undrar om du vill göra ett blogglänksbyte?
    https://bokrosen.blogg.se

    Kommentera på min blogg om du skulle vilja det.

    Hälsningar
    Steffi

    SvaraRadera
  2. Den där reading journalen är så fin. Jag skapar en egen i min Bullet Journal så får jag den exakt som jag vill :D

    SvaraRadera