onsdag 7 augusti 2019

Book Haul - Juli

Juli var ganska fattig på nya böcker, men jag köpte två från en person som hade rensat lite från sina bokhyllor. Lyckans ost jag som var tillräckligt snabb att kommentera att jag ville ha dem. ^^

IMG_3590

- Before she Ignites av Jodi Meadows
Den enda jag faktiskt vet om den här boken är att den handlar om drakar. Så självklart var jag tvungen att ha den. Livet utan drakar är ju helt meningslöst!

- Pride av Ibi Zoboi
En omtolkning på Stolthet och fördom av Jane Austen fast, enligt beskrivningen, ett karaktärsgalleri med endast people of color. Jag har sett den här cirkulera en del i bok-världen och blev nyfiken när folk uttryckte hur mycket de gillar den. Hoppas jag kommer gilla den lika mycket!

Har någon av er läst dessa böcker? Vad tyckte du i så fall?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar