tisdag 16 maj 2017

Månadsrapport April -17

Otroligt nog, efter alls som hände i april (både bra och dåligt, privat och i världen) hade jag inte förväntat mig att hinna läsa så mycket. Men på ca 10 dagar (samtidigt som jag flyttstädade ett hus varje dag) hann jag läsa ut tre böcker på ca 800 sidor styck. Det är något av ett rekord för mig och något jag är väldigt stolt över just nu! Väldigt bra för läskänslan (istället för självkänslan).

IMG_2847 - redigerad

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4828
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 8
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 50/150

Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 1
  1. Oblivion av Jennifer L. Armentrout
  2. Moon Girl and Devil Dinosaur Vol 2: Cosmic Cooties av Amy Reeder m.fl. (seriealbum)
  3. Clean Room Vol 2: Exile av Gail Simone m.fl. (seriealbum)
  4. Outlander av Diana Gabaldon
  5. Dragonfly in Amber av Diana Gabaldon
  6. Voyager av Diana Gabaldon
  7. Glided Cage av Vic James
  8. Storm Glass av Maria V. Snyder
  9. Sea Glass av Maria V. Snyder
  10. Spy Glass av Maria V. Snyder
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Outlander av Diana Gabaldon
April är för mig månaden jag upptäckte och blev besatt av både tv-serien och bokserien Outlander. Älskar världen, karaktärerna och allt historiebaserat. Rekommenderas starkt! (Jag måste nog dock vara lite pariskt eftersom jag ser hela serien i ett regnbågsglittrande skimmer.)

FAVORIT
Storm Glass av Maria V. Snyder
Härligt att vara tillbaka i Snyder värld med Opal, Yelena och de andra! Nostalgi blandat med nya äventyr. Hann lyckligt nog läsa ut hela serien under månaden. ^^

BESVIKELSE
Glided Cage av Vic James
Mycket potential i den här men tyckte samtidigt att den lite klyschig. 

FAVORIT OMSLAG

10964

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Det är en del bokrelaterade event under maj så jag kommer förhoppningsvis gå på dem. Den som redan är inbokad är Seriefestivalen den 20-21 maj här i Stockholm. Annars har jag inte riktigt något inplanerat.

Hur har april varit för er? Läste ni några bra böcker?

2 kommentarer:

  1. Det där ser ju tu som en trevlig hög.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var det. Många trevliga och långa lässtunder under april månad. :)

      Radera