tisdag 2 december 2014

Bloggstafett Lucka 2

Andra luckan i Julbloggstafetten anordnad av Sofies Bokblogg. Mitt inlägg handlar om en riktigt bra ungdomsbok som jag har läst under 2014.

Jag har läst några otroligt bra böcker i år, ganska många faktiskt, och därför hade jag lite svårt att välja bara en. Men efter lite eftertanke och en ole dole doff-ramsa, så blev det Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz.

På sätt och vis är faktiskt den här boken av de bästa böcker jag har läst i hela mitt liv! För den är så bra på så många sätt. Boken tar upp väldigt många olika ämnen i sin handling såsom mobbning, sexualitet, samhällsfrågor och familjeförhållanden. Det är väldigt svårt att inte kunna relatera och gilla den här boken helst enkelt!

Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe berättar om tonåringarna Aristotle (kallas för Ari) och Dante (kallas för Dante). De möts under en av sommarens varmaste dagar vid en pool. Ari, som inte kan simma, möter där Dante, som kan simma, och deras dag fortsätter med att Dante lär Ari att simma. De fortsätter sedan att umgås och det är det som resten av boken skildrar.

Det finns många anledning till varför jag rekommenderar den här boken till alla personer i hela världen, men jag tror att effekten av boken skulle bli större om ni faktiskt läser den utan att veta så mycket om den från början. Så... gå och läs Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe nu!!

Glöm inte att kolla in Bokvargs inlägg imorgon för lucka 3!

2 kommentarer:

  1. Tack för ditt inlägg!
    Verkar som en mycket spännande bok med tanke på alla viktiga ämnen som tas upp.

    SvaraRadera