lördag 27 september 2014

3 Ny/Gamla Omslag!

Det är många uppföljare som (äntligen!) har fått några omslag de senaste månaderna, och eftersom jag gärna vill visa upp dem så kommer de här nu! =P

Först ut så har vi The Winner's Crime av Marie Rutkoski, den andra boken i The Winner's Trilogy. Jag har ännu inte läst första boken i serien, men jag beundrar verkligen omslagen till båda böckerna! Älskar den nya tagningen på "tjej i vacker klänning"-temat.



Den andra boken är Miss Mayhem av Rachel Hawkins, den andra boken i Rebel Belle serien. Först så var jag ganska besviken på omslaget faktiskt, eftersom jag hade föreställt mig något helt annat. Men sedan så började jag verkligen gilla det - för det är verkligen ett annorlunda omslag som står ut!



Och till slut så har vi omslaget till Shadow Study av Maria V. Snyder, den fjärde boken i Study serien. Eftersom Poison Study, Magic Study och Fire Study alla har så många olika omslag så gissade jag mig till att förlaget kommer köra på ett helt nytt koncept när det kommer till resten av serien (eller kanske t.o.m. göra en nysläppning av de 3 första böckerna) och jag blev inte besviken! Jag gillar verkligen det här omslaget, för jag tycker det passar så bra ihop med titeln och innehållet! Snart blir det mer Yelena och Valek!! <3


3 kommentarer:

  1. Jag hade hoppats att titeln till The Winner's Crime skulle vara placerat på samma sätt som The Winner's Curse, men tycker bakgrunden, flickan och kniven/svärdet eller vad det nu är passar bra in på omslaget.
    Jag blev också i början lite besviken på omslaget till Miss Mayhem, eftersom jag tyckte att den inte riktigt..matchade Rebel Belle omslaget. Men nu har jag börjat vänja mig.
    Längtar så att få läsa om Yelena och Valek!

    Alltid roligt att se nya omslag till böcker som man väntar på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade jag oxå hoppats på! :( Men omslaget blev ju bra iaf! :) Ser så fram emot att få läsa The Winner's Curse! :D

      Radera
  2. Åh vad jag älskar omslagen till The Winner's curse serien. Den första är helt underbar och jag tror nästan jag gillar den blåa klänningen mer. Boken är också den super bra och jättefängslande så den kan jag starkt rekommendera!

    SvaraRadera