söndag 30 september 2012

Månadsrapport September -12

Antal lästa böcker per månad ökar stadigt! Dock blev det fler besvikelser...

Lästa böcker: 11 st
Antal sidor: 3696


Bästa bok
Paranormalcy av Kiersten White
Det var så länge sedan jag läste en bok som uppslukade mig som Paranormalcy gjorde! När jag väl vände sista bladet blev jag så himla förvånad över att den kunde vara slut. Men som tur var hade jag fortsättningen, Supernaturally, hemma!

Favorit
The Iron Legends av Julie Kagawa
En av årets höjdpunkter! Jag älskade novellerna i denna bok, speciellt Summer´s Crossing med Pucks perspektiv. Den kunde inte ha varit bättre.

Besvikelse

The Taker av Alma Katsu
Hade alldeles för höga förväntningar på The Taker. Jag klarade inte ens av att läsa ut den, kom bara ca 200 sidor men det var tillräckligt. Mer än halva tiden läste man återblickar innan man skiftade tillbaka till nutid, vilket var väldigt jobbigt. Nej, jag gillade den inte alls.

Månaden Kategori: Mest underhållande 
Soulless the Manga av Gail Carriger och Rem
Borde ta mina vänners råd och börja läsa mer manga, det är helt enkelt värt det. Humorn, handlingen, karaktärerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar