söndag 30 september 2012

Stacking the Shelves [1]

Börjat hos Tyngasreviews så handlar Stacking the Shelves allt om att dela med sig av de böcker som man har fått, lånat från biblioteket eller någon vän, köpt i en butik eller online, recensionsexemplar eller kanske visa upp någon e-bok som man råkat ut för under veckan som gått!

Någonsin känt att du har alldeles för mycket böcker, men att du ändå bara måste ha den där boken (host böckerna host) framför dig? Så har det varit för mig den här veckan. Hade ca 20 olästa böcker som jag måste lämna tillbaka ganska snart, så lånar jag 6 nya och några hade dessutom en två-veckors lånetid. Jag är lite galen ibland, eller? :-D



Serien Soul Screamers av Rachel Vincent är en serie som jag har varit intressard av ända sedan Anna på Boktycke recenserade dem. Jag har tidigare läst Vincent's serie Shifters och den gillade jag väldigt mycket! 
Fated av Alyson Noël läste jag om på Goodreads och fastnade för, dessutom är ju omslaget så himla vackert!




Har länge velat utöka mina läsvanor så att jag inte bara läser paranormal romance, så jag lånade Enclave av Ann Aguirre som enligt Goodreads är en typ av science fiction med zombies och "världens undergång" tema.
Embrace av Jessica Shirvington handlar om änglar, och jag har inte läst en bra bok om änglar på ett tag, så denna fick följa med hem!
Lånat, läst och recenserat. Soulless the Manga av Gail Carriger och Rem kan ni läsa om i min recension, här.


Det var mitt första Stacking the Shelves-inlägg och jag tyckte faktiskt det var riktigt kul att göra! Kommer nog att göra det till ett standard-inlägg för varje söndag nu och framöver. :)

Dessutom klämmer jag in lite planering inför nästa vecka på de recensioner som ska publiceras!

Recensioner som ska komma upp nästa vecka:
Paranormalcy av Kiersten White
Blameless av Gail Carriger
The Taker av Alma Katsu
Some Girls Bite av Chloe Neill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar