torsdag 13 september 2012

Nya Böcker - Järnfeer testar gränser

Var iväg och hämtade ut två nya böcker jag beställde för ca 2 veckor från Bokus. Visserligen kan de ha bra priser ibland, men denna väntan är outhärdlig! Men de har ju olika tider för beställning av olika böcker, så man får väl överleva det. Men nu till den roliga biten. 

Böckerna jag har fått är The Iron Legends av Julie Kagawa och Pushing the Limits av Katie McGarry. Jag började läsa böckerna i Iron Fey serien omkring jul förra året och jag har längtat efter att läsa noveller som hör till, dessutom finns det längst bak i boken en exlusiv tjuvtit på The Lost Prince som kommer ut senare i år! "gör en glad dans"

Katie McGarry är en ny författare för mig, och jag har haft ögonen på denna bok under en längre tid. Efter att ha läst många recensioner så beställde jag hem den. Får se vad jag tycker. Men ett plus är det snygga omslaget! Jag fick den versionen som finns på bilden nedanför och måste bara säga att det är snyggare i verkligheten. Det har som ett silveromslag som reflekterar ljuset och bilden fortsätter runt hela boken (alltså att baksidan, ryggen och framsidan består av en enda bild tillsammans). Hoppas att jag kommer att gilla den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar