torsdag 20 september 2018

Veckans läsning #7

Jag kickar igång den här veckan (på torsdag) med ett Veckans läsning inlägg! 

Den här veckan har det varit mycket att göra i skolan. Jag har skrivit vetenskapliga bokrecension och har en analys kvar att skriva. Vilket jag hoppas inte kommer bli allt för svårt. Men det klarar jag helt säkert! (Som mitt nya motto är.) För den kommer jag läsa Århundradets kärlekskrig av Ebba Witt-Brattström som jag planerar att läsa imorgon. Analysen behöver jag bli klar med i helgen så den är uppbokad. ^^

Om det är så att jag hinner läsa något annat under resten av veckan ska jag försöka läsa ut Aru Shah and the End of Time av Roshani Chokshi och More Happy Than Not av Adam Silvera. Om jag hinner något efter det ska jag försöka avsluta mitt sommartema med facklitteratur.


Aru Shah and the End of Time - Roshani Chokshi 
Det här är månadens bok för min fantasybokcirkel och jag har än så länge inte startat den. Får se hur mycket jag kommer sova i helgen.

More Happy Than Not - Adam Silvera
Jag har redan börjat läsa den och har ungefär 100 sidor kvar. Min plan är att avsluta den ikväll och sedan börja med...

Århundradets kärlekskrig - Ebba Witt-Brattström
Oavsett vad kommer jag läsa den här imorgon. Jag har inte läst något av Witt-Brattström tidigare så det kommer bli kul att skapa en bekantskap med henne. Vad jag har sett är den skriven på vers.

Så lärde jag mig att älska min kropp - Linda-Marie Nilsson
Jag läste ett kapitel i början av veckan och jag gillade verkligen det jag läste. Det är en otroligt personlig historia från Nilssons liv och det ska bli spännande att se vad mer hon kommer skriva om!

Ja jag har mens, hurså? - Clara Henry
Helst av allt vill jag läsa ut denna innan Henrys nästa bok, Mot framtiden, kommer ut. Eller iallafall tills den hamnar i min brevlåda någon gång nästa eller nästnästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar