lördag 15 september 2018

Book Haul - Sommar Edition

IMG_3287

- Hetare redigerad av Anna Ahlund, Cina Friedner
Efter att de senaste månaderna ha läst ut Ahlunds böcker Saker ingen ser och Du, bara har jag velat läsa mer ungdomsböcker på svenska, speciellt de som är lite mer spicy. Vad passar då inte bättre än "elva noveller som känns"? Tack till Rabén & Sjögren för recensionsexemplaret!

- The Assassin´s Apprentice av Robin Hobb
Hobb är en av de större namnen inom engelsk fantasy och en författare jag har varit nyfiken på ett tag nu. Hoppas på att jag kommer gilla henne som många andra!

- Finnikin of the Rock av Melina Marchetta
Jag har ännu inte läst någon bok av Marchetta, men vem kan motstå en bok som har rea på rea pris och som en har hört massvis med bra saker om?

- A Conjuring of Light av V. E. Schwab
Sista delen i Shades of Magic-serien. Passade på att köpa den samtidigt som The Assassin´s Apprentice när jag var på Science Fiction bokhandeln i somras. Planerar att läsa den andra plus denna när jag har tiden.

- Czentes Omega av Anna Jakobsson Lund
Jakobsson Lund är en författare som ständigt skriver intressanta böcker och nu har Czentes Omega kommit! Ett äventyr på Intergalaktiska akademin med ett gäng på fem elever som ställs inför ett hot och måste använda sina kunskaper från sina kriminella liv innan de började på akademin.

- Rebel Spring av Morgon Rhodes
Fantasy är nog vad jag kommer läsa mest i höst har jag en känsla av. Iallafall om jag ska gå efter vad jag köper för böcker. Hittade denna på second hand coolt nog!

- Kingslayer av Jay Kristoff
Hittade den här på samma ställe som Rebel Spring och då jag har första delen, Stormdancer, hemma var det ett för bra tillfälle att ignorera. Hur ofta hittar en engelska böcker i bra skick på svenska second hand? Speciellt i hardback?

- The Traitor´s Kiss av Erin Beaty
Ni vet hur en kan bara få en smak för en genre? För mig just nu är det fantasy. Desto mer Tolkieninspirerad miljö (magiska varelser, uppdrag, trolldom etc) desto bättre, men en berättelse om en lady turned matchmaker turned spion funkar lika bra. ^^

- Plus en stor mängd seriealbum som jag glömde fota
En dag efter ett seminarium i skolan gick jag förbi några hyllor där forskare på institutionen har lämnat en massa forskningsmaterial (skönlitteratur och facklitteratur). Boktokig som jag är utnyttjade jag detta och hittade massvis med seriealbum från Marvel med X-Force, Wolverine och New Warriors! Jag tog de som verkade intressanta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar