onsdag 9 augusti 2017

Månadsrapport Juli -17

Juli började med en otroligt stor olust att läsa för mig. Jag slöläste om några böcker till jag läste Keplingers bok A Midsummer's Nightmare och då POFF! vände det helt plötsligt! Under de sista dagarna på månaden sträckläste jag böcker och det var så himlans härligt! (Detta är on repeat i augusti...)

IMG_2938

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4170
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 4
Ljudböcker: 1
Lästa böcker: 10
Omläsningar: 7

Goodreads Reading Challenge: 85/100

Påbörjade serier: -
Avslutade serier: -
  1. The Assassin's Blade av Sarah J. Maas
  2. Soulless av Gail Carriger
  3. Changeless av Gail Carriger
  4. A Midsummer's Nightmare av Kody Keplinger
  5. Blameless av Gail Carriger
  6. Heartless av Gail Carriger
  7. Timeless av Gail Carriger
  8. Fantastic Beasts and Where to Find Them av J.K. Rowling, Eddie Redmayne (ljudbok)
  9. Romancing the Inventor av Gail Carriger
  10. Clockwork Angel av Cassandra Clare
  11. Brigada Vol 1 av Enrique Fernandez (seriealbum)
  12. Brigada Vol 2 av Enrique Fernandez (seriealbum)
  13. Everything, Everything av Nicola Yoon
  14. Monstress Vol 1: Awakening av Marjorie Liu, Sana Takeda (seriealbum)
  15. Monstress Vol 2: The Blood av Marjorie Liu, Sana Takeda (seriealbum)

(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Fantastic Beasts and Where to Find Them (ljudbok) av J.K. Rowling, Eddie Redmayne
Den här boken var mitt guilty pleasure för månaden. ^^

FAVORIT
Everything, Everything av Nicola Yoon
Läste både boken och såg filmen - rekommenderas varmt!

BESVIKELSE
Brigada Vol 1-2 av Enrique Fernandez
Hade förväntat mig mer efter att ha läst så mycket annat av Fernandez.

FAVORIT OMSLAG

18692431
--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Jag kommer ta augusti som det kommer. Det känns som att det måste bli en sådan månad.

Hur har juli varit för er? Läste ni några bra böcker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar