torsdag 17 augusti 2017

Book Haul

IMG_2956

- The Falconer av Elizabeth May
Tänk att en enda bild kan få mig att vilja köpa en hel serie. Jag såg en bild på instagram med The Falconer-serien och helt plötsligt sa min hjärna non-stop "vill ha, vill ha, vill ha!". Begränsade mig till att bara köpa första boken. Handlingen verkar intressant. Den utspelar sig i Skottland, och verkar vara en blandning mellan steampunk och fantasy. Ser fram emot att få läsa den!

- The Fiery Cross av Diana Gabaldon
Jag är (fortfarande) helt besatt med den här serien! Men jag kommer vänta lite med läsning av The Fiery Cross för att jag vill spara den till något speciellt tillfälle. ^^

Har ni läst någon av dessa böcker? Vad tyckte ni om dem?

5 kommentarer:

  1. Gabaldon tycker jag mycket om :) Var några år sedan jag läste de 4 första böckerna, sen har det blivit ett långt uppehåll :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Hoppas du tar upp dem igen - jag tror verkligen att de kommer bli bättre ju längre en kommer i serien. ^^

      Radera
  2. The Falconer är en bok jag har spanat in! Blir nog köp senare!

    SvaraRadera
  3. Jag köpte just hem första Outlander-boken! Är generellt lite "rädd" för mastodontlånga serier, men hoppas verkligen att jag kommer fullfölja den här!

    SvaraRadera