fredag 22 juli 2016

Månadsrapport Maj -16

Maj var helt klart en rolig månad för mig! Var återigen volontär på Stockholms Internationella Seriefestival och så började jag min praktik på Langenskiölds bokförlag! Har också varit med i en teaterpjäs som gick hur bra som helst. Jag kunde verkligen inte ha bett om en bättre månad! Dessutom har läsning gått riktigt bra och jag har läst en hel del fantastiska böcker! Plus, nu är sommaren här! ^^

IMG_2578

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2881
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 6
Lästa böcker: 7
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 85/130

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: 2
  1. Svarta fåglar av Mikael Salmson, Lars Sundström [PS]
  2. Manners & Mutiny av Gail Carriger [AV]
  3. Mycket mer än så av Sarah Dessen
  4. Half Lost av Sally Green [AV]
  5. The Hidden Oracle av Rick Riordan [PS]
  6. The Wicked + The Divine Vol 3: Commercial Suicide av Kieron Gillen m.fl. (seriealbum)
  7. Mio, min Mio av Astrid Lindgren
  8. Märit av Astrid Lindgren (novell)
  9. Luise Justine Mejer av Astrid Lindgren (novell)
  10. Ms Marvel Vol 1: No Normal av G. Willow Wilson, Adrian Alphona m.fl. (seriealbum)
  11. Om jag var din tjej av Merdith Russo
  12. Fables Vol 3: Storybook Love av Bill Willingham m.fl. (seriealbum)
  13. Rollger Girl av Victoria Jamieson (seriealbum)
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Trials of Apollo av Rick Riordan
Men vilken överraskning! Rick Riordan skriver ännu en favoritbok! Älskade att läsa om Apollo och hur han är som "vanligt" ungdom. Så många skratt.

FAVORIT
Half Lost av Sally Green / Om jag var din tjej av Meredith Russo
Två otroligt starka och tankefulla böcker. Båda med lite (stora) sorgliga slut...

BESVIKELSE
Manners & Mutiny av Gail Carriger
Jag kan alltid lita på att Carriger skriver bra böcker, men jag hade förväntat mig mer av den.

FINASTE OMSLAG

26252859

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Fortsätter på praktiken och kommer förhoppningsvis snart inte somna direkt när jag kommer hem på kvällen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar