fredag 28 augusti 2015

Book Haul: födelsedag, second hand, SF-bokhandeln

Gissa om jag har fyndat nu i augusti! Har hittat massor av böcker på rea och second hand, handlat en del böcker på SF-bokhandeln och köpt några böcker till mig själv i födelsedagspresent. Kan inte vänta på att få läsa dem!!


Percy Jackson's Greek Gods - Rick Riordan, John Rocco



Warbreaker - Brandon Sanderson
Crow Moon - Anna McKerrow
Zombies vs Unicorns - Holly Black, Justine Larbalestier (antologi)



To Kill a Mockingbird - Harper Lee
Around the Worild in Eighty Days - Jules Verne
Hobbiten - J. R. R. Tolkien
Bröderna Lejonhjärta - Astrid Lindgren



Everything Leads to You - Nina Lacour
Pip Bartlett's Guide to Magical Creatures - Jackson Pearce, Maggie Stiefvater
Alive - Scott Sigler



Allt och lite till - Sarah Dessen
Kraken - China Mieville
Stardust - Neil Gaiman



The Tales of Beedle the Bard - J. K. Rowling
The Seventh Miss Hatfield - Anna Caltabiano
Odin's Ravens - K. L. Armstrong, M. A. Maar



The Indigo Spell - Richelle Mead
The Fiery Heart - Richelle Mead
Silver Shadows - Richelle Mead

En härlig hög med böcker blev det! Är det någon av dem som ni rekommenderar lite extra kanske? Så att jag lättare vet vad jag ska läsa efter nästa bok. ^^

8 kommentarer:

  1. Åh, vad mycket fina böcker. Jag har bara läst Everything Leads to You och Bloodlines böckerna, men det några av mina absoluta favoriter. Och jag är jättenyfiken på både Alive och Crow Moon, så du får gärna läsa någon av dem. ;) Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Planerar att läsa både Alive och Crow Moon ganska snart. Hoppas bara jag gillar dem! :D

      Radera
  2. Vilken fin hög med böcker! :) Jag har inte läst någon av dem, än, men är riktigt nyfiken på Warbreaker ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är typ en av böckerna jag längtar mest efter att få läsa! :)

      Radera
  3. Wow, där var det flera intressanta.

    SvaraRadera
  4. To Kill a Mockingbird är en superfin berättelse tycker jag! Önskar jag hade den hemma också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser verkligen fram emot att få läsa den! :D

      Radera