lördag 12 april 2014

Book Haul

Äntligen helg! Har längtat hela veckan efter den här dagen - att få sova till efter kl 06.00 på morgon och göra precis vad jag vill hela dagen!! Konstigt att jag har glömt hur uttröttande skolan faktiskt kan vara, men som tur är för mig är det är en bra typ av uttröttande. Gillar att spendera hela dagarna med att prata och ha kul med andra personer, även om det är under lektionstid. ;)

Som ni kanske har märkt så har jag hunnit uppdatera bloggen så mycket som jag egentligen vill (d.v.s. varje dag), men jag hoppas att nu när jag har kommit in i en rytm med skola och fritid så borde jag hinna med! Får se hur det går. =) Att jag inte har haft tid att blogga betyder dock inte att jag inte har haft tid med böcker! Har fått hem några paket som jag beställde förra veckan, blev även några second hand fynd och recensionsexemplar - och nu tänker jag visa upp dem! ^^


Två recex, ett från Modernista och ett från B Wahlströms. Tack så mycket för dem!!

Prodigy av Marie Lu
Läste om Legend för bara någon månad sedan och har varit supertaggad på att läsa Prodigy ända sedan dess, och nu har jag den hemma! Jippi! För ögonblicket dock är den ganska långt ner på min läshög, eftersom jag har några andra recex som jag måste läsa före den. Men snart så! =P

Drömtjuvarna av Maggie Stiefvater
Den svenska översättningen på The Dream Thieves som jag läste på engelska när den kom ut förra året. Kul att jag ändå fick ett exemplar, speciellt som jag inte har frågat efter det! Ni kan läsa min recension på boken här.


The Lies of Locke Lamora av Scott Lynch
En high fantasy bok som jag har haft ögonen på. Roligt nog hittade jag den på second hand för 20:-! Perfekt tillfälle och ett perfekt pris! 


Unhinged av A. G. Howard
Den här boken var för fin för att inte visas upp i all sin härlighet! Älskar hur glansig dustjacketen är och att de gröna detaljerna på framsidan inte är så illgröna som på min datorskärm. Längtar verkligen efter att få kasta mig in i den här och dess nya äventyr i Underlandet!


Bröderna Benzinis Spektakulära Cirkusshow av Sara Gruen
Eller som den heter på engelska; Water for Elefants. Hittade den här på Adlibris fyndhörna för bara 9kr! 

Betvingade av Simona Ahrnstedt
Även här gjorde jag ett fynd! Akademibokhandeln har just nu utförsäljning på sin bokrea, så de hade halva priset på reapriset - något som vi bokälskare verkligen älskar! Får dock se när jag läser den, eftersom jag mest köpte den för att jag gillade omslaget och gärna vill ha alla Ahrnstedts böcker i min hylla så att de matchar varandra. =) 


Nordiska Väsen av Johan Egerkrans
Och så kommer vi till en av mina nya favoritböcker - utan att ens ha läst den! Nordiska Väsen är helt enkelt bara en för fin bok för att inte gillas, bilderna är helt otroliga och av de texter jag har småläst så har jag mycket att se fram emot senare! <3 

Det var alla böcker för den här gången! Är det någon av dessa böcker som ni tycker att jag borde prioritera lite extra? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar