tisdag 13 november 2012

Check this out!

Det är möjligt att jag kanske inte hänger med ibland när det gäller böcker, och då speciellt översättningar, så snacka om att jag blev överraskad idag då jag gick förbi min bokaffär och hittade denna (se bild)

Divergent av Verionica Roth, på svenska!

Jag har läst lite olika bloggar att den skulle komma ut senare i år, men jag trodde aldrig att jag skulle hitta den helt random i en butik. Det enda som avslöjade att det var en svensk översättning var texten högst upp på boken. 

Är det några fler som är helt överraskade över dessa glädjande nyheter? Eller har du vetat om att den skulle komma ut och inte sagt något?! ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag har vetat det! ;) Men gick också in i min bokaffär och såg den boken! Jag visste inte att den skulle komma ut i affärer så snart! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. var kan man hitta alla dessa böcker som översätts?! Letar som en galning, men jag hittar dem aldrig! Arrgg! xD

      Radera