söndag 2 juni 2019

Månadsrapport Maj -19

Vad jag läst under maj 2019!


IMG_3484

Maj började ganska chill med några av mina sista seminarium för den här vårterminen och slutade i glad utmattning att jag hade skrivit klart min kandidatuppsats och lyckats lämna in första utkastet med tre dagars att spara innan deadline. *strong* Då jag varit upptagen med uppsatsen blev min läsning lidande, vilket syns i de 8 böcker jag läste. Och tack och lov finns ljudböcker som gjorde att jag kom igenom några böcker när jag skrev som mest. ^^


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2043
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 6
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 73/150

Påbörjade serier: 1
Avslutade serier: 1

  1. Historien om Bodri av Hédi Fried, Stina Wirsén
  2. The Gentleman's Guide to Vice and Virtue av MacKenzi Lee
  3. The Lady's Guide to Petticoats and Piracy av MacKenzi Lee
  4. Mot Framtiden: En simpel guide till att krossa patriarkatet av Clara Henry
  5. Så lärde jag mig att älska min kropp av Linda-Marie Nilsson
  6. Tänk om alla av Grethe Röttboll, Marcus-Gunnar Petterson
  7. Once & Future av Amy Rose Capetta, Cori McCarthy
  8. I Belive in a Thing Called Love av Maurene Goo

--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Gentleman's Guide to Vice and Virtue / The Lady's Guide to Petticoats and Piracy av MacKenzi Lee
Vem behöver mer än Monty, Percy och Felicity i livet? <3
FAVORIT
Så lärde jag mig att älska min kropp av Linda-Marie Nilsson
En bodypositivity boost jag tror alla behöver.
BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

36233085

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Det enda jag har kvar på min kandidatkurs just nu är fixa en opponering, men efter uppsatsen känns det ganska chill. ^^ Sen blir det några dagars ledighet innan min sommarkurs börjar, Tecknade serier, som jag kommer läsa på distans. 

Utöver skolan har jag faktiskt inget planerat för juni förutom massvis med avslutningar men det hör nästan månaden till.

Hur har maj varit för er? =)

2 kommentarer: