lördag 1 juni 2019

Book Haul (april-maj)


IMG_3488

- Viper av Bex Hogan
Verkar vara en high fantasy bok som centrerar kring Marianne som är tränad av sin far att bli nästa Viper, beskyddaren av the Twelve Isles. Men den nuvarande beskyddaren står i hennes väg och det är hennes egen far. Jag fick den här i en Fairyloot-box och den verkar spännande!

- Water Runs Red av Jenna Clare
Redan läst denna och en recension är på väg!

- Är det nu allt börjar? av Siri Spont
Jag fick den här på en bokfrukost hos Rabén & Sjögren och B. Wahlströms och har inte hört om Spont tidigare. Men handlar om en tjej som åker iväg på en språkresa och funderar på sin identitet.

- A Curse so Dark and Lonely av Brigid Kemmer
Jag har inte läst på så mycket om just den här boken men det är en modern retelling av Skönheten och Odjuret.

- Hålla andan av Flora Wiström
Jag köpte Hålla andan efter att ha lyssnat på Wiström bli intervjuad live av podden Vad vi pratar om när vi pratar om böcker.

- To Best the Boys av Mary Weber
Andra boken i högen som jag fått från Fairyloot och handlar om en Rhen som klär ut sig till en kille för att kunna vara med i en tävling för att vinna ett stipendium till en skola där endast killar blir antagna.

- The Gilded Wovles av Roshani Chokshe
Jag fick den här boken av min kompis Siri vilket jag blev så himlans glad över! Jag har sneglat på den här ända sedan den kom ut. Den har lite heist-vibbar, vilket jag alltid blir såld på. ^^

- Medley: Mixtape av Lisa Medin
För några år sedan publicerade Medin Medley: En ny våg som jag ÄLSKADE och sedan dess har jag bara väntat på andra volymen, men i väntan på den får jag läsa denna korta story som jag köpte på Seriefestivalen.

- Siri och vikingarna av Patric Nyström, Per Demervall
Ett seriealbum jag också köpte på Seriefestivalen.

- Nocturna av Maya Motayne
Den senaste boken jag fick från Fairyloot och den enda i den här högen som jag faktiskt debatterar om den är för mig. När jag läser beskrivningen påminner den om många andra fantasyböcker jag läst tidigare men jag tänker att jag iaf borde ge den några kapitel? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar