söndag 29 april 2018

Länkkärlek - vecka 17

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker, eller är på annat vis väldigt intressanta!

To All the Boys I Loved Before av Jenny Haan kommer som film på Netflix! I sommar! 2018! Är det bara jag som är exalterad över detta?! Ingen jättelång väntan på att en bok (som jag inte har läst... än) ska bli tillgänglig. För er som är intresserade kan ni läsa mer om nyheten här.

Lite mer om (förhoppningsvis) kommande adaptioner: Sarah J Maas bokserier kommer till stora och lilla skärmen! Throne of Glass planeras bli en tv-serie medan A Court of Thornes and  Roses kan bli en filmserie. Läs mer om det här.

En lite mer bokrelaterad nyhet är att Ransom Riggs ska släppa en till bok i sin Miss Peregrine-serie. Den kommande boken med namnet A Map of Days kommer redan den 2 oktober. Läs mer om handlingen och nyheten här.

Jag har börjat gilla te allt mer under de senaste åren och att det är den ultimata drycken till läsning, men jag hade ingen aning om hur komplex historian kring te var.




Jag har varit lite skeptiskt till The Darkest Minds filmen, men efter att ha sett trailern nu är jag rätt intresserad att se om den är lite bra som trailern.




Maj kommer bli en månad full med nya filmer och en av dem är Deadpool 2 som kommer 16 maj!! Vilka mer är taggade?

1 kommentar: