söndag 26 mars 2017

Länkkärlek - vecka 12

En typ av inlägg jag tänker kan vara kul för alla som läser det - för vem älskar inte lite länkar från den gångna veckan? Lite blandat med nyheter (både gamla och nya), blogginlägg, videos, artiklar och mycket mer. Självklart handlar alla länkar på något sätt om böcker, eller är på annat vis väldigt viktiga!

1. Akademibokhandeln har släppts en webbserie, med namnet Bokhyllan, där vi tittare få följa med 15 författare och kolla in deras bokhyllor. De tre första avsnitten är redan släppta och följer Ebba Witt-Brattström, Petter Alexis Askergren och Ellen Ekman. Ni kan läsa mer om serien här och kolla in avsnittet med Ellen Ekman härunder.


2. Sofie (från Sofies bokblogg) har publicerat två inlägg som jag fastnade för väldigt mycket. Det första är en intervju med översättaren Ylva Stålmarck som täcker flera delar av yrket som översättare, det andra är ett inlägg med rubriken Göm alla böcker om psykisk ohälsa! och handlar om böcker om psykisk ohälsa på bibliotek, speciellt de riktade för barn och ungdomar.

3. Trailern för filmen Coco som förhoppningsvis kommer på bio i Sverige senare i höst. Jag gillar verkligen inblicken i den mexikanska kulturen!



4. Självklart måste jag också dela med mig av detta korta klipp med Deadpool! (Hur många hintar mot andra X-men filmer kan ni hitta i trailern? ^^)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar