fredag 22 juli 2016

Månadsrapport Juni -16

Fullt upp på praktiken den här månaden och med läsningen på fritiden. Har i överlag varit en bra månad med många bra böcker.

IMG_2609

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2943
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 8
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 98/130

Påbörjade serier: 3
Avslutade serier: 2
  1. Traveling with Your Octopus av Brian Kesinger (bilderbok)
  2. The Raven King av Maggie Stiefvater
  3. The Girl with the Windup Heart av Kady Cross
  4. Nidstången av Åsa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
  5. Stars Above av Marissa Meyer
  6. Prinsessan som inte ville leka av Astrid Lindgren (novell)
  7. Tu tu tu! av Astrid Lindgren (novell)
  8. I Hate Fairyland Vol 1: Madly Ever After av Skottie Young m.fl. (seriealbum)
  9. I Skymningslandet av Astrid Lindgren (novell)
  10. The Girl at Midnight av Melissa Grey
  11. Drakarna av Julie Kagawa
  12. Det lånade mörkrets riddare av Dave Rudden
  13. The Iron Traitor av Julie Kagawa
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Girl at Midnight av Melissa Grey
Varför läste jag inte den här tidigare?! Så himla fantastisk och älskar världen Grey har skapat. 

FAVORIT
Drakarna av Julie Kagawa
Kagawa är en av mina favoritförfattare sedan flera år tillbaka och jag fastnade helt klart för hennes nya serie om drakar. Ser så mycket fram emot fortsättningen!

BESVIKELSE
-
Utnämner inte någon besvikelse den här månaden efter som jag har gillat/älskat alla böcker jag har läst. Känns lite konstigt att utse någon besvikelse då liksom.

FINASTE OMSLAG
Kanske inte riktigt det finaste, men helt klart den mest iögonfallande!

28204545

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Under juli så kommer jag fortsätta på praktiken under första halvan innan jag tar lite "semester" fram till mitten av augusti. 

Hur har läsningen gått för er i juni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar