lördag 30 juli 2016

Killer Instinct

Killer Instinct av Jennifer Lynn Barnes
Serie: The Naturals #2
Sidantal: 375
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!

IMG_2566

Det här är den tredje boken jag läser av Barnes och jag blir bara allt mer imponerad av henne som författare. Speciellt i den här serien har handlingen tagit ett steg längre och blivit större och bättre sedan första boken.

Killer Instinct följer återigen Cassie som har förmågan att veta allt om en person så fort hon ser dem - vilket gör henne till en perfekt profiler (engelsk term). Hon gör profiler på brottslingar och mördare tillsammans med ett gäng ungdomar som har andra förmågor än henne. Den här gången har det börjat dyka upp mördade personer som blev dödade på ett sätt som påminner om Deans pappas - som sitter i fängelset. Vem är det egentligen som ligger bakom morden?

En sak jag helt klart älskar med den här boken är de realistiska karaktärerna som läsaren lär känna rätt så djupt. Barnes behöver typ bara skriva en liten detalj och det känns som om jag kommer allt närmare Cassie, Michael, Dean, Lia och Sloane.

När det kommer till morden i handlingen så blev jag lite överraskad över hur grafiskt det kunde vara. Påminner lite om hur olika kriminalserier, NCIS, Criminal Minds etc, ibland kan vara. Men jag skulle nog inte rekommendera den här boken till någon som är lättskrämd.

Handlingsmässigt gillade jag helt klart tvisten med Deans pappa. Det blev så stort handlingsmässigt och jag älskade hur det spelades ut med alla konsekvenser. Samma sak gäller dramat - det är fantastiskt att se hur alla i gruppen knyts samman och hur det ibland får allvarliga efterföljder.

Killer Instinct var helt klart precis vad jag hade hoppats på - en spännande bok som utvecklar handlingen och karaktärerna från första boken. Spänningen är konstant genom hela boken och jag ser fram emot att få se hur resten av serien kommer att bli!


Det bästa med boken: spänningen och karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: ...

Varför jag rekommenderar den här boken: för att den är spännande och det känns verkligen som om handlingen bara kommer växa med de två resterande böckerna!

Andra delar i serien:
2. Killer Instinct
3. All In
4. Bad Blood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar