tisdag 22 september 2015

Book Haul - Innan Bokmässan!

Det är bara några dagar kvar innan jag ska åka ner till Göteborg och gå på bokmässan (!!) för första gången, och med tanke på att jag säkert kommer skaffa lite böcker där (duh!) tänkte jag att jag skulle visa er vad jag har skaffat hem de senaste veckorna. Det är en härlig blandning och jag ser verkligen fram emot att få läsa dem.


Lite recex från Modernista, Semic och Berghs förlag. Tack så mycket!

   Röd Drottning av Victoria Aveyard
Håller på att läsa den här just nu och tycker än så länge om den.

   Half Bad - Det mörka ödet av Sally Green
Den efterlängtade uppföljaren till Half Bad - Ondskans son!

   Sagan om Turid - Kungadottern av Elisabeth Östnäs
Läser även den här just nu. Gillar handlingen väldigt mycket.



   Kanske är det allt du behöver beta av E. Lockhart
Den fina pocketutgåvan av (vad som känns som) förra årets mest lästa bok. Ser verkligen fram emot att få läsa den!

   Queen of Shadows av Sarah J. Maas
Yes! Fick äntligen hem den här boken! Kan dock inte läsa den förrän min hög med skolböcker och recex är lite mindre... 

   The Unwritten av Mike Carey, Peter Gross
Ett seriealbum jag läser för skolan. Väldigt intressant faktiskt. 



   Above av Leah Bobet
Fick äntligen tag på den här boken! Älskar omslaget och ser väldigt mycket fram emot att få läsa den.

   The Elites av Natasha Ngan
Se ovan. Känner precis likadant för den här boken som för Above.



Fick lite fina böcker när jag var på bokfrukost hos Rabén & Sjögren förra veckan.

   Boken om Mademoiselle Oiseau av Andrea De La Barre De Nanteuil, Lovisa Burfitt
Velat läsa den här boken så länge nu och är så glad över att jag fick den!

   Mademoiselle Oiseau kommer tillbaka av Andrea De La Barre De Nanteuil, Lovisa Burfitt
Väldigt roligt också att jag fick uppföljaren på en gång också! Superfina illustrationer!

   Asgård - Sagor ur den nordiska mytologin av Sofi Hjort, Karl Johnsson
Läst ut den här redan och tyckte att den var ganska bra.

   Just nu har vi varandra av Sara Bergmark Elfgren, MAria Fröhlich 
Läst ut den här också. Älskade den!

Det var böckerna för den här gången! Kommer säkert dyka upp ett till inlägg på lördag då jag visar vad jag kom över under min fredag på bokmässan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar