onsdag 1 juli 2015

Origin

Origin av Jennifer L. Armentrout
Serie: Lux #4
Sidantal: 364
Utgiven: 2013
Språk: Engelska
Betyg: 4.5/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!


Ibland kan jag inte förstå mig själv. Jag påbörjar många serier som jag verkligen älskar men efter några böcker in så kan det ibland gå några år innan jag fortsätter - vilket är ganska ologiskt enligt mig. Men till slut så händer det att jag plockar upp nästa del i serien igen, och precis som med föregående böcker så älskade jag verkligen den! Origin påminner mig om allt jag älskar med hela Lux serien!

Handlingen påbörjar direkt efter handlingen i Opal och man kastas direkt in i allt som händer. Redan från början är läsningen en bergochdalbana med känslor som går upp och ner. Det kom chock på chock och  min absoluta favoritdel av helt klart de hundra sista sidorna.

Armentrout har den här gången skrivit boken från både Katy och Daemons PoV, vilket passade väldigt bra eftersom det hände mycket som involverade båda två och för att det gav en större bild av handlingen.

Jag älskar helt klart fortfarande seriens karaktärer, även om jag kände att de inte fick väldigt mycket utrymme i handlingen. Istället blev det väldigt mycket action, vilket jag inte klagar på. Saknade bara att läsa mer om bokens karaktärer.

Origin var helt klart så bra som jag hade föreställt mig! Och min förväntningar inför Opposistion har gått i taget!


Det bästa med boken: all action och karaktärerna.
Vad jag blev besviken på: att karaktärerna inte fick så stor plats i handlingen.

Andra böcker i serien:
1. Obsidian
2. Onyx
3. Opal
4. Origin
5. Opposistion

Mellanböcker:
0.5. Shadows
1.5. Oblivion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar