måndag 13 juli 2015

Saga Vol 4

Saga Vol 4 av Brian K. Vaughan & Fiona Staples
Serie: Saga #4
Sidantal: 144
Utgiven: 2014
Språk: Engelska
Betyg: 4/5 stjärnor

Obs! Se upp för spoilers från tidigare delar i serien!


Det är ingen hemlighet direkt att det är många, mig inkluderad, som har blivit helt förtrollade av Saga serien. Det är helt enkelt något som verkligen drar in läsaren i berättelsen och verkligen håller kvar en till slutet då en bara är desperat efter nästa volym (som inte har kommit ut ännu!).

I Saga Vol 4 fortsätter berättelsen med Hazel & Co. som fortfarande är på flykt från prinsar med datorskärms-huvuden och tjuvjägare. Dock har de nu slagit sig ner och lever inkognito på ett ställe där de försöker leva ett liv så normalt som möjligt.

Jag måste verkligen säga att jag älskar världen i Saga! Även om det inte är en verklighet jag själv skulle vilja leva i, så dras jag med av alla problem Alana, Marco och de andra möter. Det handlar inte bara om att överleva för stunden, utan de försöker verkligen bli lyckliga med det dem har (vilket är deras familj). Jag blir bara så rörd av att läsa om dessa karaktärer, för de är helt underbara och äkta, med brister och färdigheter och allt.

Dock hade jag lite svårt för vissa mindre element i handlingen den här gången. Det är inga större grejer, men det var tillräckligt för att jag skulle störa mig på hur det påverkade utvecklingen av handlingen. Men det gjorde inte att jag inte älskar denna volym!

Saga fortsätter att imponera och jag längtar verkligen ihjäl mig efter nästa volym som kommer ut i oktober senare i år!


Det bästa med boken: illustrationerna och karaktärerna
Vad jag blev besviken på: mindre detaljer i handligen

Andra delar i serien:
4. Saga Vol 4
5. Saga Vol 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar