måndag 12 augusti 2019

Veckans läsning #16

Ingen vecka är den andra lik. Förra veckan var relativt chill, den här veckan kommer jag vara med på en konferens i fem dagar som volontär. Det kommer tyvärr lämna relativt lite tid för läsning (vuxenlivet alltså!) därför har jag valt ut en del böcker jag redan börjat läsa och en jag behöver läsa inför nästa måndag då jag har min bokcirkel.

IMG_3673

- Mademoiselle Oiseau och landet Argentine av Andrea de la Narre de Nanteuil, Lovisa Burfitt
Tredje boken om Mademoiselle Oiseau. Jag hoppas på att bli lika charmad av denna som av de tidigare delarna i serien. Härliga karaktärer och underbara illustrationer av Burfitt.

- American Panda av Gloria Chao
Jag har precis påbörjat den här och jag känner efter bara två kapitel att jag behöver kolla upp östra Asiens historia för att förstå vissa hänvisningar till Taiwan och 1949. Men utöver det är boken än så länge bra.

- Söta, röda sommardrömmar av Christoffer Holst
Vad är en månad utan lite feelgood och mord? ^^

- Norra Latin av Sara Bergmark Elfgren
Augustis bok för min bokcirkel. Känner att det kommer bli några sena kvällar om jag ska hinna läsa ut alla dessa böcker den här veckan.

Vad läser ni den här veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar