onsdag 4 september 2019

Månadsrapport Augusti -19

Vad jag har läst i augusti 2019!

IMG_3676

Efter min läsutmaning i juli blev läsningen i augusti mycket lugnare och mer impulsiv. Roligt nog började jag med tre böcker varav alla hade ett asiatiskt språk inkorporerat i den engelska texten, som lättare fraser, ord och tilltal. Sedan gick jag vidare till några rekommenderade böcker jag fått och avslutade månaden stark med några riktiga överraskningar.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4803
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 2
Lästa böcker: 14
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 129/150

Påbörjade serier: 4
Avslutade serier: -
  1. Åtrå av Bodil Malmsten (novell)
  2. Spectred Island av K. J. Charles
  3. The Secret Casebook of Simon Feximal av K. J. Charles
  4. Soul in the Sword av Julie Kagawa
  5. Wicked Fox av Kat Cho
  6. How to be a Normal Person av T.J. Klune
  7. American Panda av Glorana Chao
  8. Wolfsong av T.J. Klune
  9. Väggen: En utbränd psykiaters noteringar av Pia Dellson
  10. Ravensong av T. J. Klune
  11. Sorcery of Thorns av Margaret Rogerson
  12. Maelstrom av Jordan L. Hawk
  13. The Rithmatist av Brandon Sanderson
  14. Birthday av Meredith Russo
  15. These Witches Don't Burn av Isabel Sterling
  16. Moonstruck Vol 1: Magic to Brew av Grace Ellis m.fl. (seriealbum)

--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
The Rithmatist av Brandon Sanderson
Min första bok av Sanderson och jag är helt övertygad om att jag nu kommer läsa alla hans böcker och älska dem.

FAVORIT
Wicked Fox av Kat Cho
Det här är en av böckerna som har asiatiska element som jag nämnde tidigare. Just Wicked Fox utspelar sig i Sydkorea och har en del koreanska i texten, vilket jag tyckte var riktigt kul under läsning.

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

36484081. sy475

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Nu i september drar skolan igång igen och det är vad jag kommer fokusera på. Tråkigt nog blev jag sjuk förra veckan så har jag lite halvt närvarande i skolan, men jag hoppas kunna ta igen det resten av veckan nu när jag börjar må lite bättre. 

Sedan är det ju såklart Bokmässan i Göteborg och även detta år kommer jag åka ner! ^^ 

Hur har ni haft det i augusti? =)

1 kommentar:

  1. Åh vad glad jag blir att du gillade The Rithmatist så mycket! :)

    SvaraRadera