måndag 5 november 2018

Book Haul - Oktober

Min book haul för oktober är en stor beställning jag gjorde från Adlibris efter att jag gick en rabatt från bokmässan och en stor efterlängtad ny bok som kom ut för bara någon vecka sedan!

Efter den här månaden är jag på ett köpförbud. Det går helt enkelt att lägga för mycket pengar på böcker och under de tre senaste månaderna har jag gjort det. Födelsedag, Bokmässan och nu denna beställning. Och istället för att bara köpa flera behöver jag börja läsa de jag redan äger.

IMG_3315

- What If It´s Us av Becky Albertalli, Adam Silvera
Alberalli har jag läst tidigare, men Silvera läste jag först nyligen. Det tillsammans gör att jag är väldigt spänd på det här samarbetet mellan dem och se vilken riktning handlingen kommer ta. De har lite olika stilar liksom...

- Pip Bartlett´s Guide to Sea Monsters av Jackson Pearce, Maggie Stiefvater
Sista boken i serien om Pip Barlett och hennes möten med magiska djur. Jag hoppas denna är lika rolig som de tidigare två.

- Whichwood av Tahereh Mafi
Jag läste Whichwood tidigare i år när jag lånade den från biblioteket, men jag gillade den så mycket att jag ville ha den i min bokhylla. Jag kan tänka mig att läsa den igen någon gång i vinter, eftersom den passar så bra under just den årstiden.


IMG_3313

- The Gentleman´s Guide to Vice and Virtue / The Lady´s Guide to Petticoats and Piracy av Mackenzi Lee
Jag lyssnade på TGGtVaV förra sommaren och jag fastnade direkt för uppläsarens röst för Monty. Nu när andra boken kom ut ville jag läsa om den och få hela läsupplevelsen.

- Muse of Nightmares av Laini Taylor
Den här har varit höstens auto-köp sedan jag läste Strange the Dreamer. Den har också ett av de finaste omslagen jag äger!


IMG_3312

För ett tag sedan läste jag en bok från biblioteket som tillhör en omslagsserier från Puffin, och när jag upptäckte det ville jag i stort sett beställa hem allihopa! Men jag får nöja mig med dessa två den här gången. ^^ Det intressanta med dessa två böcker är att båda utspelar sig från djurs perspektiv.

- The Call of the Wild av Jack London
Jag vet inte varför, men jag har för mig att den här boken är otroligt sorglig. Jag har inte riktigt läst bokens synopsis men jag vet iallafall att den handlar om hunden Buck i Alaska eller Kanada.

- Black Beauty av Anna Sewell
Som den hästtjej jag var som yngre såg och läste jag självklart olika versioner av Black Beauty, men jag läste aldrig originalberättelsen av Sewell. Så jag tänkte att det var dags nu.



- Kingdom of Ash av Sarah J. Maas
Jag skrattar alltid lite när någon säger den här bokens titel och författare, det finns bara en härlig rytm när en gör det. Haha! Skämt åsido, jag behöver verkligen ta mig igenom Tower of Dawn så att jag kan börja läsa den här. Reaktionerna jag har sett har varit stora (tack och lov inga spoiilers!) och jag vill också vara en del av den vågen. Haha! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar