torsdag 22 februari 2018

10 tankar jag har om mina bokhyllor just nu

1. Undrar om det kan vara värt att färgsortera alla mina böcker när mina nya bokhyllor kommer. Men sedan tänker jag på hur svårt det kan vara att hitta en specifik bok... sååååå... nej.

2. Jag har tillräckligt mycket nonfiction för att skapa en sådan typ av hylla. Merparten av dessa böcker har jag köpt för nöjes skull och inte för skolan. Jag vill ha en nonfictionhylla!

3. Vill ha massvis av nonfictionböcker för barn! Har ni sett hur fina de är?! Lånar typ alltid någon av dem på biblioteket för att ha i bokhyllan, pga stora, färggranna och massvis med bilder.

4. Jag har även en hel del klassiker, kanske ska fixa en klassikerhylla? Och en TBR-hylla? AHHH! Det är så många hyllor jag vill ha!!

IMG_2793

5. Mina bokhyllor är (för ögonblicket) 165 cm höga, men jag bygger upp den genom att stapla böcker så att de når mitt tak, som är 253 cm högt. För lite hyllplan samt för mycket böcker gör en kreativ med förvaringen.

6. Hur tusan kommer det sig att mina hyllor inte går sönder under all den vikten?!

7. Jag har räknat ut att mina hyllors kombinerade hyllängd är 9.3 meter lång. När jag får mina nya hyllor kommer den längden öka till 22.4 meter!!

8. Hur mycket böcker är för mycket böcker egentligen? Finns så många åsikter om detta att det är svårt att hålla koll. Men kan det räknas som för mycket böcker när omkring  70% är undanplockade?

9. Jag undrar hur många böcker jag faktiskt äger och om de får plats i mina hyllor...?

10. Ska jag kanske skaffa lite fler hyllor?

7 kommentarer:

  1. Haha, behövs alltid fler hyllor ;)

    SvaraRadera
  2. Underbar bild! Billys överhyllor är toppen:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/11/mina-bokhyllor-helgfraga.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. (hoppas du har fäst bokhyllorna på väggen, så inte allt välter)

      Radera
    2. Tack! :) Haha, har inte Billy-hyllorna, utan Laiva, och roligt nog är de väldigt stabila så behöver inte riktigt fästa dem i väggen. :)

      Radera
  3. Bokhyllefunderingar och bokhylleplaner är det bästa!

    SvaraRadera
  4. Haha härliga funderingar du har ^^

    SvaraRadera