torsdag 1 maj 2014

Maj - en av årets bästa månader!!

Jag överdriver inte, Maj kommer verkligen bli en sådan där månad jag kommer att minnas i flera år framöver! Det kommer att hända så mycket, bland annat så kommer det några böcker som jag har längtat efter i säkert något år nu samt så är det några event som jag ser fram emot att få vara del av.

Först ut nämner jag några böcker som kommer:

City of Heavenly Fire av Cassandra Clare!!!
Varför måste jag vänta till den 27 maj innan denna underbara bok kommer ut?! Har längtat efter den ända sedan tiden innan jag startade BookObsession i maj 2012! =P

Dangerous Creatures av Kami Garcia & Margaret Stohl
Spin-off serien på Beautiful Creatures, fast istället för att handla om Ethan och Lena så kommer den här serien handla om Ridley och Link (!!). Av någon anledning så tror jag faktiskt att jag kommer gilla den här serien bättre än BC, men jag har ingen aning om varför. =P Boken kommer ut den 20 maj.

Of Neptune av Anna Banks
Den tredje och sista boken i The Syrena Legacy. Jag gillade verkligen första boken, Of Poseidon, och jag planerar att läsa den andra boken, Of Triton, samt den här någon gång i sommar. Boken kommer ut den 13 maj.

The One av Kiera Cass
Ännu sista boken i en serie, och återigen en serie som jag planerar att sträckläsa senare i år. ^^ Boken kommer ut den 6 maj.

The Girl with the Windup Heart av Kady Cross
Ännu en bok i The Steampunk Chronicles, och vad jag har förstått den sista i serien. Boken kommer ut den  27 maj.

Empower av Jessica Shirvington
(jag börjar se ett mönster här nu...) Återigen, sista boken i en serie! Maj är verkligen full av dem! =P Denna kommer ut den 6 maj.


Och sedan några event som kommer att ta plats Stockholm (för den som är intresserad)

NEIL GAIMAN KOMMER TILL SVERIGE!!
Låter inte det helt fantastiskt?! Även om jag inte har läst något av honom och tyvärr inte kommer kunna gå på just detta event, så kan jag förstå att många andra kan älska att gå på detta! ^^
Enligt Science Fiction Bokhandeln hemsida, så kommer han att vara i deras Stockholms butik den 28 maj kl 16.00.


STOCKHOLMS INTERNATIONELLA SERIEFESTIVAL!!!
Den här helgen har jag sett fram emot ända sedan jag var där (på sista dagen också, suck) förra året. Det var en helt fantastiskt känsla att vara där med så många serie-fantaster, författare, illustratörer och duktiga tecknare från olika konstskolor i Sverige. Och jag ser verkligen fram emot att få uppleva ännu mer av den i år!!

Själva seriefestivalen pågår under helgen den 17-18 maj, men det är massor av andra händelser före och efter helgen också.
Går att läsa mer om det här, här och här!


DESSUTOM SÅ FYLLER MIN BLOGG 2 ÅR!!!!! 
Tänk vad tiden går fort när man har kul! Jag är otroligt stolt över att jag har hållit igång bloggen så här länge, och att jag fortfarande ser fram emot att få skriva och utveckla den! Och för att fira att den snart blir 2 år, så kommer jag att sätta igång en tävlingen ungefär två veckor innan slutet av maj. Så håll utsikt efter den! ^^


2 kommentarer:

  1. Grattis i förskott :)

    Men ååh vill jättegärna gå på seriefestivalen :( varför måste den vara i maj kunde den inte vara i juli när jag är tillbaka i stockholm :P:P

    SvaraRadera
  2. Såg boktrailern till The One för ett tag sen, den där klänningen alltså... ♥ :)

    SvaraRadera