tisdag 31 juli 2012

Månadsrapport Juli -12

Ännu en månad med böcker lästa. Önskar lite grann att man slapp alla saker som måste göras och bara läsa ute i solen, två flugor i en smäll - jobba på brännan samtidigt som jag tar in en massa kunskap. Men på grund av dåligt väder gick ju inte det, så det fick bli inomhus istället. Dock blev det några böcker lästa.

Läsa böcker: 7 st
Antal sidor: 2377

Uppdaterad bild!!





Bästa
Divergent av Veronica Roth och Själlös av Gail Carriger
Jag kunde helt enkelt inte välja mellan dessa två för de var så otroligt bra! De är helt olika varandra som varandras motspelare, den ena handlar om Victorinska England där vardagsbekymmer består av varulvar och vampyrer, medan den andra berättar mycket om hur val påverkar en i livet i ett samhälle som har stor kontroll över dess befolkning.

Favorit
Insnärjd av Gena Showalter
Som nämnt i min recension om Insnärjd fastade jag mycket för innehållet och sätter Showalter framförde det. Det är inte många som kan få en massa varelser att gå ihop utan att det blir förvirring, och att sen få det spännande på samma gång är ett tecken på hennes stora förmåga att skriva. 

Besvikelse
Gladiator - Kampen för Frihet av Simon Scarrow
Boken var i sig själv inte dåligt skriven, den hade ett bra tempo och det var intressant att läsa om gladiatorerna som levde under romarikets tid. Men av alla lästa böckerna den här måndaden var detta den som jag minst fastnade för. 

Första gången jag gjorde ett sänt här inlägg, men det blev inte så dåligt (om jag får säga det själv :) Men ska försöka hinna att läsa mer böcker denna månad, om inte annat för att det är kul att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar