onsdag 10 april 2019

Månadsrapport Mars -19

Vad jag läst under mars 2019!

IMG_3441

Ibland är jag bara så glad att vissa månader är över. När inget känns stabilt och känslorna går upp och ner. Mars har varit en sådan månad. Så otroligt mycket ångest som har påverkat allt inom mig. Men samtidigt under samma tid tog jag mer tid för mitt välbefinnande. Mer tid för mig själv, för fokus och för att jag ska må bra. Läsningen har varit en tröst för mig under tiden, även om den nu i slutet av månaden blev väldigt långsam.

Det blev lite blandat läsning med kortare och längre böcker, bilderböcker och noveller, poesi och filmmanus. På ett sätt är det riktigt kul att det har blivit så varierat, många månader blir det typ bara vanliga skönlitterära böcker. ^^


MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 4499
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 5
Lästa böcker: 17
Omläsningar: 1

Goodreads Reading Challenge: 44/150

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: -
  1. P. S. I Still Love You av Jenny Han
  2. Always and Forever, Lara Jean av Jenny Han
  3. Ullabella av Marika Stiernstedt
  4. Shadow Me av Tahereh Mafi (novell)
  5. Fantastic Beasts and Where to Find Them: The Original Screeplay av J. K. Rowling
  6. Lady Midnight av Cassandra Clare*
  7. Water Runs Red av Jenna Clare
  8. Lord or Shadows av Cassandra Clare
  9. Shadow of the Fox av Julie Kagawa
  10. Jag är inte sjuk! av Sara Bergmark Elfgren, Maria Fröhlich (bilderbok)
  11. Ingen tycker om en goblin av Ben Hatke (bilderbok)
  12. Gropen av Emma AdBåge (bilderbok)
  13. The Crimes of Grindelwald: The Original Screenplay av J. K. Rowling
  14. Short Stories from Hogwarts of Power, Politics and Pesky Poltergeists av J. K. Rowling
  15. Short Stories from Hogwarts of Heroism, Hardship and Dangerous Hobbies av J. K. Rowling
  16. Hogwarts: An Incomplete and Unreliable Guide av J. K. Rowling
  17. Koko be Good av Jen Wang (seriealbum)
--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Water Runs Red av Jenna Clare
Jag har aldrig kunnat relatera så mycket till en poesisamling förut! Clare skriver otroligt bra om teman som vänskap, sexualitet och bara leva i den världen vi lever i. Roligt nog kommer jag få träffa henne i Helsingfors nu i April då hon kommer dit! <3

FAVORIT
P. S. I Still Love You / Forever and Always, Lara Jean av Jenny Han
Det var länge sedan jag läste ut en serie så fort som denna. Jag tror ungefär att jag gjorde det på 2-3 för alla böckerna och det var verkligen en upplevelse. Nu är jag bara på jakt efter flera!

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

35247769

--------------------------------------------------------------------------------

PLANER FÖR NÄSTA MÅNAD

Härligt nog har jag en hel del planerat i april.

Stockholms internationella seriefestival är redan nästa helg, den 6-7 april, och jag kommer återigen vara volontär där. På grund av att Stockholms Kulturhuset just nu renoveras kommer den hållas vid Konstfacket, vilket kommer bli spännande att se hur det kommer vara.

Helgen efter det, den 13-16 april, kommer jag att åka båt över till Helsingfors för att träffa Jenna Clare då hon har en Meet Up. Jag beslutade mig för att stanna en natt för att jag ska kunna njuta lite av staden också.

Dessa är de två större händelserna för mig under månaden, men nu är jag faktiskt igång på allvar med min kandidatuppsats. OMG! Jag har hittat ett ämne, tur nog, men nu är det dags att begrava sig under all forskning jag måste läsa igenom till fredag nästa vecka. Och hitta den skönlitteratur som jag ska undersöka. >.<

Hur har mars varit för er? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar