fredag 31 augusti 2018

Månadsrapport Juli -18

Vad jag har läst under juli 2018!

IMG_3263

IMG_3259

Juli bjöd på en intensiv pluggmånad då flera av mina tentor skulle skrivas och lämnas in. Inte det lättaste i hettan som kom från ingenstans! Den här sommaren har jag badat nästan varje dag och det har jag inte gjort sedan kanske jag var 16? Jag har verkligen saknat det och kommer utan tvekan se till att få fler badtillfällen hädanefter.
     Läsningen under månaden sett till antalet är inte många men WOW! vilken hög kvalité det har varit! Kan inte klaga på en enda och vid månadens slut blev jag riktigt peppad över livet i allmänhet och framförallt läsningen inför augusti (spoilers: jag har läst massor i augusti) och kan inte bärga mig inför hösten utgivningen då jag kommer satsa på att läsa mer svenska böcker.

MÅNADENS STATISTIK
Antal sidor: 2269
Lästa seriealbum/bilderböcker/noveller/manga: 7
Lästa böcker: 6
Omläsningar: -

Goodreads Reading Challenge: 70/100 

Påbörjade serier: 2
Avslutade serier: -
  1. Penguin Rumble Vol 1 av Joakim Waller (manga)
  2. A Darker Shade of Magic av V. E. Schwab 
  3. Huset på udden av Agatha Christie
  4. For Every One av Jason Reynolds
  5. Strange the Dreamer av Laini Taylor
  6. Wires and Nerve: Gone Rogue av Marissa Meyer (seriealbum)
  7. Ronja Rövardotter av Astrid Lindgren
  8. Framgångsboken av Alexander Pärleros
(Jag kommer att länka alla recensioner varefter jag skriver dem, ifall ni undrar varför vissa har länkar och andra inte.)

--------------------------------------------------------------------------------

BÄSTA
Framgångsboken av Alexander Pärelos
Jag är inte den som i normala fall läser en här typen av böcker, men vilken kick jag fick av den! För någon (som mig) som är lite vilsen eller inte riktigt vet vad en vill, kan jag verkligen rekommenderas Framgångsboken och dess pedagogiska verktyg.

FAVORIT
Strange the Dreamer av Laini Taylor
Kan bara säga det att jag är väldigt glad att Muse of Nightmares inte är långt borta! <3

BESVIKELSE
-

FAVORIT OMSLAG

23403402

Hur har juli varit för er? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar